• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Spelar UC FF fortfarande roll?

rottan123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Hej,

Nu är det snart att ta ett nytt lån, jag har för tillfället 3.3%, 280k lån och 350k lön. Jag har ytterligare 3 uc FF som försvinner om ganska exakt en månad men vad tycker ni, ska jag skicka iväg en ansökan nu eller vänta? Meningen med detta lån är att lösa mina smslån plus ett störe uc lån därför hade det vart skönt att redan ta lånet denna månaden och slippa betala hutlösa räntor på smslånen nu i slutet av månaden.. men är det dumt? Ska jag vänta ut mina 3 ff, hur mycket kommer min % minska rent realistiskt av 3 uc ff?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
Hej,

Nu är det snart att ta ett nytt lån, jag har för tillfället 3.3%, 280k lån och 350k lön. Jag har ytterligare 3 uc FF som försvinner om ganska exakt en månad men vad tycker ni, ska jag skicka iväg en ansökan nu eller vänta? Meningen med detta lån är att lösa mina smslån plus ett störe uc lån därför hade det vart skönt att redan ta lånet denna månaden och slippa betala hutlösa räntor på smslånen nu i slutet av månaden.. men är det dumt? Ska jag vänta ut mina 3 ff, hur mycket kommer min % minska rent realistiskt av 3 uc ff?
Du kommer få mycket bättre ränta om du väntar. När alla mina ff var borta sjönk UC score från 5,3 typ till 1,2. Hade mer blanco än du har också i förhållande till inkomst. Du får hoppas på att dom inte kräver att lösa dina lån då det blir svårt att lösa lån som inte är med på UC. Men enkelt att kolla om dom begär det om du tar lån via låneförmedlare

Så tips att vänta om du kan. Det kommer löna sig med räntan och pengarna du sparar i längden.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag har en känsla att det är lättare att dessutom slippa lösenkrav om man har bra betyg. 3,3% är nog på gränsen.

Finns det inga mindre dyra snabblån du kan få bort sms-lånen med?
 

rottan123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Jag har en känsla att det är lättare att dessutom slippa lösenkrav om man har bra betyg. 3,3% är nog på gränsen.

Finns det inga mindre dyra snabblån du kan få bort sms-lånen med?
Har ”tyvärr” spärrat mig från dem flesta, så nej. Men klarar definitivt denna månaden suger bara att ”slänga” pengarna på räntor men om ni tror jag kommer ha bättre chans nästa månad när förfrågningarna försvunnit väntat jag givetvis. Vad tror ni preliminärt min UC % komme ligga på med 3 förfrågningar mindre?
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
Har ”tyvärr” spärrat mig från dem flesta, så nej. Men klarar definitivt denna månaden suger bara att ”slänga” pengarna på räntor men om ni tror jag kommer ha bättre chans nästa månad när förfrågningarna försvunnit väntat jag givetvis. Vad tror ni preliminärt min UC % komme ligga på med 3 förfrågningar mindre?
Svårt att säga...hur många blanco + synliga krediter har du? Hur många långivare? Men baserat på egen erfarenhet (384 000 i årsinkomst och 413 000 ca i synliga lån, 4 blanco 2 krediter, totalt 5 långivare, 0 ff och inga anmärkningar) så åkte jag ju ner från ca 5 till 1,2 i score när jag väntade in ff så dom gick från 3 st till 0. Så gissar på att du hamnar runt 1,? typ...men bara en gissning såklart :)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Har ”tyvärr” spärrat mig från dem flesta, så nej. Men klarar definitivt denna månaden suger bara att ”slänga” pengarna på räntor men om ni tror jag kommer ha bättre chans nästa månad när förfrågningarna försvunnit väntat jag givetvis. Vad tror ni preliminärt min UC % komme ligga på med 3 förfrågningar mindre?
Men har du Betalkoll?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp