Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Spelat bort allt

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Olycklig, 22 juni 2018.

1. Olycklig

Olycklig Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej

Jag känner att jag behöver skriva av mig samt att eventuellt ta emot tips från andra.

Jag är 23 år gammal och har varit spelberoende i 5 år, kanske längre, men det var då det tog fart... Jag kan börja med att skriva att jag för ett och ett halvt år sedan släppte bomben till anhöriga och tjejen jag precis i samma veva hade börjat träffa. Vid det tillfället hade jag spelat bort alla mina tillgångar samt lånade pengar på ett par hundratusen kronor. Jag gick i terapi och mådde bättre än någonsin allt som tiden gick. För ca 5 månader sedan fick jag ett återfall, knappt 1 år som spelfri. Jag kan inte riktigt säga vad som startade det hela men sedan dess har det bara gått utför, och allt går bara i en ond cirkel, vinner mat så vill man spela mer för att vinna mer och förlorar man sedan vill man täppa upp för de förlorade pengarna, ja ni vet ju hur det fungerar, så jag behöver inte predika om hur jag mår eller hur ett beroende fungerar.
    Saken är att jag nu sitter på lån som jag kommer kunna betala tillbaka.

Nordea: 200.000 kronor, medlemslån
    Bank Norweigan: 180.000 kronor
    Snabblån: ca 320.000 kronor

Alltså 700.000 kronor utan ränta.

Jag har idag släppt gått ut med detta till mina föräldrar och min sambo.
    Jag har antagligen förlorat min sambo då jag svor på heder och samvete att aldrig mer spela och hon har stöttat mig sedan dagen vi träffades. Nu har jag gått bakom hennes rygg och ljugit, varit uppe hela nätterna för att kunna spela. Jag har lurat henne i 5 månaders tid.

Jag mår oehört dåligt och kommer självklart ta tag i mitt beroende direkt.

Nu till frågan: Vad hade ni gjort rent ekonomiskt i min sits?

Jag har ca 25-30 tusen efter skatt varje månad.
    Har sjukt många ff då jag har alla snabblån man kan ha på marknaden.

Tacksam för tips.

2. Peter4567

Peter4567 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    126
    Tråkigt läge och fattar inte att det är ens lagligt att låna ut nästan obegränsat med pengar för att förstöra folks liv.
    Vad ligger räntorna och månadskostnaderna på? Om skulderna bara växer så är skuldsanering kanske värt att försöka sig på.

Kash gillar detta.
  3. Hope777

Hope777 V.I.P

Mottagna gillanden:
    446
    Trofépoäng:
    496
    Ja det är så sjukt att de bara lånar ut till höger o vänster...riktigt äckligt hur det får gå till, nu har jag ju själv en del lån som uppkommit för att jag spelade så jag vet hur det är..Du är ju så ung så ta tag i detta snabbt nu, för det finns ju bara en väg om du fortsätter spela okontrollerat ( det är ju så vi spelar) det är avgrunden..Ang dina skulder som kanske blir väldigt tuffa att betala tillbaka, men det går säkert på nå vis, annars får du släppa alltihop till kfm och få löneutmätning eller om du väljer söka sanering men du kom ihåg att söka hjälp med spelandet och ta tag i orsaken till varför du spelar...det kommer hur det än blir att vara den största vinsten...Ta tag i detta nu, du har ett långt liv framför dej så ge inte upp ♥️

Kash gillar detta.
  4. K677G

K677G Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Vad spelar du på? (Nyfiken)

Vad sa din sambo när du berättade första gången? Blev hon arg?

Tänker du spela så snart du vaknar på morgonen?

Vad trodde du skulle uppnå med ditt återfall? Att du var bättre på att spela då? Varför fick du ett återfall?

5. Lea31

Lea31 V.I.P

Mottagna gillanden:
    121
    Trofépoäng:
    287
    Kan du inte bara skaffa dig ett liv och göra ngt vettigt istället för att hänga på ett lånforum och skriva massa skit? Man blir ju bara trött :)

clyro86, weroo83, Lize och 2 andra gillar detta.
  6. Kash

Kash Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Trofépoäng:
    91
    Förstår hur du tänker. Att det ”bara” är att söka skuldsanering om det skiter sig. Men då måste den först bli beviljad. Sen får man leva på existensminimum i flera år. Vilket kanske inte är en sån rolig situation och inte värt risken att hamna i.

Men jag tror att en stor del av problemet är att låneföretagen inte har bättre insyn eller skiter i hur lånet kommer påverka folks ekonomi. Visst kanske en person har råd att betala ränta och ammortering på ett lån på 500.000. Men om personen måste betala av det i 15år och inte har några pengar över varje månad så kanske de inte ska få låna den summan. Bara en tanke. Har inte banker/långivare lite ansvar?

7. Olycklig

Olycklig Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Jag har inte ens satt mig ner med allt än. Det är upp emot 20-25 lån med äckligt höga räntor. Jag mår så in i helvwtes dåligt.

8. Peter4567

Peter4567 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    126
    Verkligen inte om det är lånade pengar haha! Varför tror de har så höga räntor för? Jo för att täcka förlusterna i tex en skuldsanering...

Lize, Mats108 och Kash gillar detta.
  9. Peter4567

Peter4567 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    126
    Du kommer att må bättre eftersom du börjar reda upp det och få ett mål med att få bort skiten,bara att kämpa och försöka tänka positivt. Det blir inte bättre av att älta för mkt,det finns alltid en lösning.

Kash gillar detta.
  10. Olycklig

Olycklig Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Jag spelade bort mest pengar på Blackjack Live, där jag lätt kunde vinna 50.000-100.000 kronor på en dag men sedan spela bort det genom större insatser.

Första gången hade vi bara träffats i ett par veckor, hon led endast med mig och sa att hon skulle stötta mig genom detta. Dessutom spelade jag då bort pengar som jag lyckades bli 100% kvitt inom ett år.
    Nu denna gången så tror jag hela förhållandet är kört. Att leva med så stora skulder innan man köpt hus, skaffat barn eller något annat som vi hade i tanken inom ett par år känns nu totalt kört.

Jag hade ingen tanke bakom det, jag slank in på en spelsida en natt och spelade bort några hundralappar, sedan har det bara växt, och växt.

Dela sidan