• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

SPELBEROENDE CA 300.000kr i lån! Hjälp!

Fefedodo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 April 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej!

Jag är en kille på 21 år som lider av ett extremt jobbigt spelberoende. Jag har bestämt mig för att lägga ner det här för jag mår så psykiskt dåligt. Har berättat för vänner och familj om hur det ligger till.

Jag har fortfarande självmordstankar och mår fortfarande sjukt dåligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig åt.

Jag sitter nu på 8 olika lån bestående av nedan :
( allt är utan ränta, så de är uppemot 300.000+ )

Ferratum - 15.000

Lumify : 23000

Northmill 50000

Brocc 100.000

Loanstep 15.000

Smspengar 25.000

Credifi 15.000

Monara 5000

Hade jag bara kunnat samla ihop alla lån till ett och betala det över en längre tid istället för alla dessa små belopp som går upp mot 14-15k i månaden så hade saken känts så mycket bättre. Nu är det så att jag inte kan låna pengar för detta någonstans i med att min kreditvärdighet är såpass dålig.
Borde man gå till banken och berätta för dom hur det ligger till eller vad ska man ta sig åt?
Gärna tips på allt…

Med vänlig hälsning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sayonal

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
17 Mars 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Hej!

Jag är en kille på 21 år som lider av ett extremt jobbigt spelberoende. Jag har bestämt mig för att lägga ner det här för jag mår så psykiskt dåligt. Har berättat för vänner och familj om hur det ligger till.

Jag har fortfarande självmordstankar och mår fortfarande sjukt dåligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig åt.

Jag sitter nu på 8 olika lån bestående av nedan :
( allt är utan ränta, så de är uppemot 300.000+ )

Ferratum - 15.000

Lumify : 23000

Northmill 50000

Brocc 100.000

Loanstep 15.000

Smspengar 25.000

Credifi 15.000

Monara 5000

Hade jag bara kunnat samla ihop alla lån till ett och betala det över en längre tid istället för alla dessa små belopp som går upp mot 14-15k i månaden så hade saken känts så mycket bättre. Nu är det så att jag inte kan låna pengar för detta någonstans i med att min kreditvärdighet är såpass dålig.
Borde man gå till banken och berätta för dom hur det ligger till eller vad ska man ta sig åt?
Gärna tips på allt…

Med vänlig hälsning.
Behöver mer info om du skall få mer hjälp tex hur ser din uc% ut? Uc ff, anmärkningar, skuld till KFM osv. Men det första du kan göra är:
1: spelpaus.se
2: kontakta din kommun för att få hjälp med ditt spelmissbruk.
3: gå på möten
4: tala om för nära och kära ( redan gjort)
5: betala av dina lån enligt ”snöbollsmetoden”
6: avvakta tills ditt uc blir bättre innan du tar ett samlingslån så du får bra ränta på samlingslånet.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Hej!

Jag är en kille på 21 år som lider av ett extremt jobbigt spelberoende. Jag har bestämt mig för att lägga ner det här för jag mår så psykiskt dåligt. Har berättat för vänner och familj om hur det ligger till.

Jag har fortfarande självmordstankar och mår fortfarande sjukt dåligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig åt.

Jag sitter nu på 8 olika lån bestående av nedan :
( allt är utan ränta, så de är uppemot 300.000+ )

Ferratum - 15.000

Lumify : 23000

Northmill 50000

Brocc 100.000

Loanstep 15.000

Smspengar 25.000

Credifi 15.000

Monara 5000

Hade jag bara kunnat samla ihop alla lån till ett och betala det över en längre tid istället för alla dessa små belopp som går upp mot 14-15k i månaden så hade saken känts så mycket bättre. Nu är det så att jag inte kan låna pengar för detta någonstans i med att min kreditvärdighet är såpass dålig.
Borde man gå till banken och berätta för dom hur det ligger till eller vad ska man ta sig åt?
Gärna tips på allt…

Med vänlig hälsning.
Tror inte att banken skulle hjälpa om du berättar att du har skuld pga spel

Har du fast anställning ?
Om du har dåligt UC Försök förbättra och betala Monara och dem mindre sms lån som du har .
Sen du kan säkert få nånstans lån att samla .
Och en sak till ta spelpaus .
Du är bara 21 år och kommer klara det .
 

Fefedodo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 April 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Behöver mer info om du skall få mer hjälp tex hur ser din uc% ut? Uc ff, anmärkningar, skuld till KFM osv. Men det första du kan göra är:
1: spelpaus.se
2: kontakta din kommun för att få hjälp med ditt spelmissbruk.
3: gå på möten
4: tala om för nära och kära ( redan gjort)
5: betala av dina lån enligt ”snöbollsmetoden”
6: avvakta tills ditt uc blir bättre innan du tar ett samlingslån så du får bra ränta på samlingslånet.
Inga skulder till KFM, inga anmärkningar heller. Mitt UC ligger på 14.9% alltså ” mindre bra ”
 

Fefedodo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 April 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tror inte att banken skulle hjälpa om du berättar att du har skuld pga spel

Har du fast anställning ?
Om du har dåligt UC Försök förbättra och betala Monara och dem mindre sms lån som du har .
Sen du kan säkert få nånstans lån att samla .
Och en sak till ta spelpaus .
Du är bara 21 år och kommer klara det .
Jag har fast anställning och får ut ungefär 17-18 i månaden. Jag vill klara det :(
 

Sayonal

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
17 Mars 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Inga skulder till KFM, inga anmärkningar heller. Mitt UC ligger på 14.9% alltså ” mindre bra ”
Då måste det vara uc förfrågningar som du samlat på dig ? Hur många sånna har du och hur ser årslönen ut?
 

Fefedodo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 April 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Då måste det vara uc förfrågningar som du samlat på dig ? Hur många sånna har du och hur ser årslönen ut?
Jag har 4 UC förfrågningar och sen massvis med Creditsafe och Bisnode förfrågningar.. Ca: 240.000 Brutto/per år
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Jag har fast anställning och får ut ungefär 17-18 i månaden. Jag vill klara det :(
Vi som spelade tänker inte på konsekvenserna ...Hitta ett extra jobb i helgena då kommer du få extra pengar varje månad och kunna betala mer på skuld.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp