Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Spelberoende med skulder - Vad ska jag göra?

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Tr3apor, 29 april 2018.

1. Tr3apor

Tr3apor Ny medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    26
    Hej. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig, så därför skriver jag här.

Jag är 20år gammal och har varit spelberoende ca 1år och dragit på mig ca 40k i skulder till olika smsbolag. Dumt, jag vet.. Mår väldigt dåligt över detta och har svårt att tänka överlag jut pga detta.

Min fråga är, hur tycker NI att jag bör göra? Har avbetalningar på dessa lån men har inte pengar just nu och kan annars betala av allt på ca 2 månader, men jag måste ju vänta till löning vid varje betalning, och sista betalningsdag hinner ju gå. Och jag har förmodlingen för många ucn (10st) för att få ett samlingslån. Kanske låta allt gå till inkasso och sedan försöka få en avbetalningsplan? Jag är tom i huvudet.

Hjälp mig snälla.

Mvh en trasig själ.

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 257
    Trofépoäng:
    907
    Steg ett - Anmäl dig till din kommun så att du kan ta tag i ditt spelmissbruk. Du har fortfarande alla chanser i världen att lösa detta innan det eskalerar som det gjort för mig och många andra här.

Steg två - Ett lån på 50.000 kommer du ändå att kunna få om du har deklarerad inkomst, finns flera aktörer som ser igenom antalet förfrågningar, bland annat Balanzia.

3. Jojj

Jojj Gäst

40k? haha kom tillbaka när du har åtminstone en nolla till, herregud fixa dig ett sommarjobb så är det klart

4. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    166
    Ta ett lån på credway på 30 k, slipper du fläckar ner ucn.. 1500/månad är lägst att betala på det, sen resterande 10 k löser du på nåt annat sätt , alternativt som Terry nämner, balanzia lär ge dig ett lån på 40 eller 50 k

5. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    550
    Trofépoäng:
    537
    Du ska söka hjälp för ditt spelande och inte dra på dig några fler lån.

magdaa och Hope777 gillar detta.
  6. Dr Pepper

Dr Pepper Gäst

Ganska många av oss har varit i din sits, och haft den ångesten du känner just nu. Använd den till något gott!
    Man ältar ganska mycket när man sitter fast med stora skulder, och en av de vanligaste tankarna jag har är varför jag inte slutade vid ett par specifika tillfällen, däribland första gången jag kände att jag nått botten (ungefär som du känner just nu antar jag).

Dina akuta problem kan du förhoppningsvis lösa genom att ringa runt till dina långivare och förklara läget. Alla kommer inte acceptera att du inte kan betala nu, men någon kanske gör det. Får du pengar i maj?

Berätta även om dina problem för så många du känner att du klarar av. Du kommer bli överraskad över hur bra de tar det, och det kommer bli lättare för varje ny person.

Och det finns hjälp att få. Alla vägar passar inte alla människor, men om du bor i närheten av någon ort där Spelberoendes förening har verksamhet hade jag kontaktat dessa (här du se var de finns).

Och utan att veta någonting om dig eller din situation, så kan jag ju bara nämna att jag vid ett flertal tillfällen önskar jag hade lämnat bort mitt kort och mobil (för tillgång till mobilt bank-id) från den 24:e fram tills alla räkningar är betalda vid ett flertal tillfällen. Annars är risken stor att suget blir för stort. Antingen sitter man och tänker att det aldrig kommer gå ihop, och att man måste vinna pengar för att ens få ihop månaden, eller så sitter man och tänker att man faktiskt kommer ha pengar kvar efter att alla amorteringar är betalade, och att man därför kan "unna sig att spela för en liten slant", och vips, så är både extrapengarna och räkningspengarna borta...

Jag skrev i början att du skulle använda din ångest till något gott; med det menar jag att du ska använda den här tiden, när du känner att du nästan gör vad som helst för att slippa känna så här igen, till att spärra dig från spelsidor och lånsidor (det kommer absolut poppa upp nya, men även om du bara spärrar dig på en del av sidorna är det bättre än inget), och även till att berätta för folk och söka efter hjälp. Ångesten är en stark drivkraft, se bara till att använda den i rätt rikning!

rollercoaster, Kman, Bowery och 1 annan gillar detta.
  7. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    166
    Mitt tips ovan där om credway var mera menat för att 'lösa problemet kortsiktigt. Inte att du ska ta mer o mer lån för att lösa andra lån.
    Jag sitter själv rejält i skiten och har nu varit spelberoende i 13 år ca.
    När jag 'slutade' för ca 2 årsen löste jag ett lån via Svea skuldfinansiering på 80k. Det var inte mer pengar än så då.
    Nu efter jag fick mitt återfall i augusti 2017 så sitter jag på lån nånstans mellan 600-700 000.. så det kan gå jävligt fort, tro mig, jag har lån hos säkert 20-30 olika skräplångivare.
    Sök hjälp och det fort, annars kan din ångest bli 100 resor värre än den är idag.

Kman gillar detta.
  8. Tr3apor

Tr3apor Ny medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    26
    Tack för dom ”fina” orden. Känns lite lättare när man inser att man inte är helt ensam om dessa tankar. Jag ska försöka lösa detta innan det eskalerar mer än det gjort.

rollercoaster, Laika, Barajag och 2 andra gillar detta.
  9. Kman

Kman Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Trofépoäng:
    42
    Försök ta tag i det snabbt. Är och har varit spelberoende i flera år och spelat bort 700 000kr. Nästa sommar blir jag skuldfri. Kommer hamna under 100 000kr nu i maj. Då har jag pröjsat till fogden i cirka 7-8 år. O med räntor blir det cirka 1 miljon
    Att jag skriver detta är bara så du ska förstå. Att det går snabbt som Bowery sade ovan, sen rasar korthuset. Så ta tag i det NU när skulden är relativt liten. Det är mitt råd.

Last edited: 4 maj 2018
    rollercoaster, Laika, Barajag och 6 andra gillar detta.
  10. Tr3apor

Tr3apor Ny medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    26
    Tack för tipsen. Ska verkligen försöka! Och grattis, måste kännas skönt! :) väldigt bra gjort!

Kman gillar detta.

Dela sidan