• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Spelmissbruk- samlingslån

K

Kallena

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Nu har min situation förvärrats och min UC är kass. Synliga blanco på över 500 000 och en inkomst på blygsamma 250 000.

Min sambo kom på mig och mitt spelande. Nu ligger alla kort på bordet och min bror vill försöka hjälpa mig att få bort det värsta.

Vad tror ni om hans chanser att hjälpa mig.
Vi skulle behöva få loss 275 000.

Han har synligt blanco på 55 000 och en outnyttjad kredit på 30 000.

Inkomst 360 000
Uc score mycket bra
Risk 0.27%


Han har dessvärre nytt jobb sedan två månader tillbaka. Hur hårda är egentligen bankerna med detta? Kan man ange tillsvidare anställd och ange anställd ett år tillbaka?

Var ska vi söka, Lendo advisa?
Tack på förhand.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Precis det är bra siffror som Drolzan säger, jag tror inte att alla har någon 3 månaders regel på anställning.
Om ni är oroliga så ring och fråga banken ni tänkt acceptera innan ni accepterar ett erbjudande så ni inte måste göra en ny UC. Fast risken är ju att ni pratar med ett stolpskott som säger att det inte är någon fara och ni ändå blir nekade för att ni dragit uppmärksamhet till något som kanske inte märks eller frågas efter.
Gå på gut feeling.
Jag förstår att det är skitviktigt men du har nog inte så mycket att oroa dig för som kan lösa sitsen, hans UC är så bra att det borde bli fler banker som nappar så ta inget i panik. Inte meningen att låta idiotförklarande om jag gör det, är trött och sömnlös på nätterna höggravid.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Din bror kommer säkert få erbjudanden. Men om dem ber om komplettering som arbetsgivarintyg (om tillsvidare anställning osv) kan det bli problem. Oftast ser man om det blir kompletteringar i förväg men inte alltid.
Men med så bra förutsättningar ska det väl gå bra :)
 
K

Kallena

Gäst
Poäng: 0
Hej, Tack för alla tips. Blir det komplettering med arbetsgivarintyg så får man väl byta erbjudande helt enkelt.
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Och spärr och sök hjälp också....Annars kanske brorsan sitter och får betala allt själv tillslut. //Från en som fått hjälp ett par gånger.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp