Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Stämningsansökan tips o råd

Diskussion i 'Inkasso' startad av wimemi, 20 januari 2018.

1. wimemi

wimemi Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32
    Hej på er!
    Jag har i fredags mottagit en stämningsansökan gällande en fordran. Bolaget heter M5 Invest Kapital. Någon som vet vad det är för skojare? ?? I stämningsansökan menar de att jag 20150224 ansökte om ett lån på 6000 kr hos en kreditgivare (kreditlan?) Men det framgår inte klart vilken..finns ingen som heter Kreditlan? Det står också att jag 20150224 inte fick lånet utbetalt men att M5 förutsätter att OM jag fått lånet så hade jag inte kunnat betala tillbaka det pga andra skulder och därför stämmer de mig nu på kapitalbeloppet 6000kr samt 25% ränta från 170301??? Jag är alltså stämd för ett lån jag aldrig fått?? Jag har inte bestridit något föreläggande eller någon faktura under hela 2017. Vad fan håller de på med???

Snälla kan någon hjälpa mig! Vad fan ska jag göra? ?? Vad fan är M5 för skitbolag? Två Pers är registrerade Alexander Kim och James Tucker. Båda bosatta utomlands....

https://www.allabolag.se/9697841865/m5-invest-kommanditbolag

Last edited: 20 januari 2018
  2. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    706
    Trofépoäng:
    717
    Oj, mycket har man ju hört och sett men detta var nytt för mig.

Jag hade nog ringt polisen och rådfrågat och kollat med någon av de gratistjänster som finns för juristråd.

wimemi gillar detta.
  3. Rembrandt

Rembrandt V.I.P

Mottagna gillanden:
    12
    Trofépoäng:
    52
    Aldrig hört om det heller, låter sjukt märkligt.
    Skriv gärna igen om det senare framgår vilket företag det var du ev sökte hos. Så kan man förbereda sig om man vet att man sökt där någon gång.

Hoppas det ordnar sig för dig!

wimemi gillar detta.
  4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 244
    Trofépoäng:
    1 027
    Polisen har ju inte mycket att tillföra i civilrättsliga mål. Man kan väl anmäla för bedrägeri men det påverkar ju inte tvistemålet.

Bara att svara att man bestrider betalningskrav då inget lån, precis som det anges, betalas ut. Att betala tillbaka hypotetiska lån verkar jävligt konstigt.
    Ingen fordran finns, yrka på att käromålet avslås

wimemi gillar detta.
  5. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    706
    Trofépoäng:
    717
    Här verkar ju dock käranden vara fullt medveten om att det inte finns någon fordran och baserar istället sin stämning på det, enligt dem, bedrägliga beteendet att söka lån man inte har möjlighet eller avsikt att betala tillbaka?

6. lanaren360

lanaren360 V.I.P

Mottagna gillanden:
    60
    Trofépoäng:
    177
    Dem börjar väl få ont om pengar och försöker skrämma folk till att betala pengar man aldrig fick.

Be dem dra åt helvete.

Den stämnings ansökan hade aldrig vunnit ändå, det vet dem.

Det är inte olagligt att ansöka om lån fast man har enorma skulder. Det är upp till lånebolagen sen att bestämma om dem ska betala ut eller inte.

7. Lasseman

Mottagna gillanden:
    2 244
    Trofépoäng:
    1 027
    Inte dem.

Om man inte svarar kan tingsrätten meddela tredskodom. Det blir ungefär som att inte bestrida ett betalningsföreläggande.

8. Lasseman

Mottagna gillanden:
    2 244
    Trofépoäng:
    1 027
    Jo det kan det vara men polisen har inget att tillföra i tvistemålet ändå. Samma som alla diskussioner om ars enterprice, även om han skulle få skaka galler i en brottmålsprocess så står de fastställda skulderna kvar.

9. wimemi

wimemi Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32
    Tack för alla synpunkter och tankar
    Idag har jag bestridit stämningsansökan/betalningskravet skriftligen både till tingsrätten och till skitbolaget Jag skickade även en del frågor som jag kräver svar på och kommer imorgon kontakta gratis juridisk rådfrågning. Det här känns heeeelt sjukt!!! Företaget känns som en bluff..
    Uppdaterar löpande.

Lize och turnaround gillar detta.
  10. wimemi

wimemi Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32

Dela sidan