Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Större lån med dåliga förutsättningar

Diskussion i 'Större lån' startad av NinaN, 5 juli 2018.

1. NinaN

NinaN Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    6
    Hej alla

Jag har kikat runt i detta forum och behöver tips på hur jag ska lösa min situation.

Jag har haft ett spelberoende som jag kämpat med ett bra tag. För ca 7 månader sen slutade jag spela och blev beviljad ett bra lån på Bank Norwegian. Jag löste i stort sett alla mina smålån och hade ca 20 000 kr extra och la dem på ett konto för att börja spara. Räntan är ganska hög där då jag redan då hade många UC förfrågningar. Jag har dock två kreditkort som jag använder efter inbetalning då de mindre lånen tar kål på mig.

Mitt spelberoende triggas något otroligt av stress och i mars, när det blev galet på jobbet, spelade jag bort dessa pengar jag lagt undan tog lyckades ta på mig nya lån som jag nu har extremt mycket ångest över. Jag har inte spelat på ca två veckor och är spärrad från de sidor jag vanligen spelade på. Det dyker tyvärr upp nya hela tiden men jag har verkligen hållit mig borta. Dock så spelar jag inte om det inte är licens inom EU, vilket är bra på något sätt.

Jag har sökt lån på Frogtail och Slantar.nu blev beviljad 3000 kr på Frogtail (troligen då jag har många förfrågningar på Bisnode på grund av de sista fyra månaderna) och inget på slantar.nu. Försökte med Lendo men blev inte erbjudan något. Jag har räknat ihop att jag har ca 60000kr jag skulle behöva lösa för att komma ikapp på något sätt tills mina förfrågningar försvinner.

Jag har inga anmärkningar, jag har 27000 kr i månaden före skatt och denna månad har jag ca 10000 kr i kostnader som hyra, CSN, telefon, lånet från BN och annat som ska betalas varje månad.

Jag har ca 27 förfrågningar och ungefär 15 av dem försvinner under hösten. Är ganska desperat och vill inte att någon i min omgivning ska få veta detta. Har väldigt oförstående familj, skäms över denna situation och vill inte att mina vänner ska få veta. Överväger att berätta för killen men vi har träffats i ca fem månader och detta är inte hans börda att bära..

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 542
    Trofépoäng:
    937
    Har du pratat med Balanzia/Nystartfinans?

3. NinaN

NinaN Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    6
    Nej, jag känner inte ens till dem. Har sammanlagt 230 000 kr (lån från BN, kreditkort och smålån), viktigast för mig är att lösa smålånen och kreditkorten tänker jag. Så fort alla ff försvinner så kommer jag ansöka om nytt lån för att lösa det dyra på BN... Eller tänker jag fel...

Dela sidan