• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Stor lycka!

S

Storspelaren

Gäst
Poäng: 0
idag har jag gjort de svåraste och bästa samtalen i mitt liv. Har 350000:- i i skulder varav 100000 i smslån. Med hjälp av min far som borgensman och en fantastisk bank så får jag ett stort samlingslån, sänker min månadskostnad med 31000:- i månaden. Riktig skit ekonomi men de trodde på mig och jag börjar tro på mig själv att även jag kan lyckas!!! Ni andra som är i samma sits, fortsätt kämpa, alla har rätt till en andra chans!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Då får man väl säga GRATTIS men eftersom du kallar dig Storspelaren så hoppas jag att du slutar spela nu innan du trillar dit igen och om du behöver, får hjälp med ditt spelande. Jag säger det här i alla välmening för jag har tyvärr läst om flera här på forumet som¨fått hjälp att lösa sina skulder och sedan trillat dit igen och igen.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Grattis, förstår att du är överlycklig! Lycka till!
 
S

Storspelaren

Gäst
Poäng: 0
Jag har börjat gå hos en KBT-gubbe, gick första gången idag, känns faktiskt bättre än vad jag trodde om att prata spelandet. Ska ge 110% och förhoppningsvis trillar jag inte dit, men som du skriver så är det inte lätt att ta sig ur, och lätt att falla tillbaka. Ska försöka tänka "aldrig bara en gång".
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Då har du tagit ett första STORT steg på vägen och jag vill önska dig Lycka Till. Hos KBT får du förhoppningsvis verktyg som hjälper dig att inte börja spela igen.
 
Senast ändrad:
S

Storspelaren

Gäst
Poäng: 0
Första 2 veckorna har gått riktigt bra, inte en krona lagt på spel, känner knappt suget heller. Det finns så mycket viktigare saker än spel. Det bästa är att slippa all ångest! Men det är en lång väg kvar så det är bara att kämpa vidare!!!
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Har du fortsatt med KBT:n eller någon annan behandlingsmetod? Lycka till i fortsättningen till att bli fri från spelandet.
 
S

Stefsn

Gäst
Poäng: 0
Första 2 veckorna har gått riktigt bra, inte en krona lagt på spel, känner knappt suget heller. Det finns så mycket viktigare saker än spel. Det bästa är att slippa all ångest! Men det är en lång väg kvar så det är bara att kämpa vidare!!!

Hur fick du KBT behandling. Jag är med spelberoende och det förstör mitt liv så jag knappt pallar leva längre...


Vet inte vad jag ska göra. Hjälper ibland att ringa stödlinjen men inte att sluta spela


Kul att du mår bra!!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Det var ett inslag på Rapport igår kväll om spelreklam. Utländska spelbolag investerar över en miljard kr/år för reklam i Sverige medan de svenska bolagen investerar ca en halvmiljon. Så inslagen handlade om att spelreklam är väldigt aggressiv och att det är både tv, mail och post som är kanaler för reklamen. Då jag är totalt spelointresserad så har jag inte reflekterat över detta men efter att jag såg inslaget så stämmer det, jag får flera mejl per dag om att satsa pengar på spel, "gratis snurr" hit och dit, så det stämmer. Jag tror att spelberoende är som alkoholberoende, spel och alkohol finns överallt i samhället. Det krävs stor styrka och vilja för att sluta, man måste vilja sluta själv och för sin egen skull för att ha goda chanser att lyckas.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp