• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Storbankerna säljer UC till Asiakastieto

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Läste i Di att SEB, Handelsbanken, Swedbank, Nordea samt Länsförsäkringar säljer sitt innehav i UC till finska kreditinformationsbolaget Asiakastieto.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Har detta fått några konsekvenser än?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Det jag undrar över är om informationen i UC kommer att bli tillgänglig för fler aktörer än vad som är idag.
Missbrukat kredit och missbrukat kontokort visas idag enbart i Uc, ej Bisnode och CS. Men skulle fler långivare börjar ta UC så blir det ännu tuffare att låna/köpa på avbetalning etc.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Hur får man reda på sin Bisnode score? När jag loggar in ser jag bara en stapel på 1 till 10 men inte vart jag själv finns där, Har tyvärr missbrukat bisnode fruktansvärt senaste året har nog över 40 ff där, så ingen som har dem kommer vilja låna ut till mig iaf..
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Hur får man reda på sin Bisnode score? När jag loggar in ser jag bara en stapel på 1 till 10 men inte vart jag själv finns där, Har tyvärr missbrukat bisnode fruktansvärt senaste året har nog över 40 ff där, så ingen som har dem kommer vilja låna ut till mig iaf..

Ja den stapeln ser jag också men inte betyget. du måste köpa deras tjänst för att kunna se ditt betyg. JAg har ca 20 -25 ff på Bisnode så jag väntar till juni nästa år tills det är nere på 0 ff.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp