Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Stort blancolån som inte är samlingslån
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pomperiposa" data-source="post: 47224" data-attributes="member: 3323"><p>Hej</p><p>Jag har verkligen mått dåligt över min ekonomiska situation sedan juni 2015 (eller rättare sagt, flera år) då jag fick en rejäl käftsmäll av revisorn.</p><p></p><p>Jag har haft en enskild firma och knegat på och den har gått bra till jag valde att gå över i anställning förra året.</p><p>Som vanligt i mitt liv var uppstart av eget företag en impulsiv handling dvs tänkte kortsiktigt. Detta i kombination med en kass revisor har resulterat i överskjuten vinst i periodiseringsfonder som jag nu måste lösa upp då man inte får/ska ha ha en enskild firma passiv för länge.</p><p>Den käftsmällen jag fick var summan i skatt som måste in nu i mars.</p><p>Min lösning är att lösa endel av dom nu i mars och dom sista nästa år (mars), hoppas på att inte bli ombedd att stänga ner firman för då måste dom periodiseringsfonderna lösas upp på stört.</p><p>Iaf så insåg jag i juni att jag kommer behöva ta ett väldigt stort blancolån för att fixa detta. Jag har sedan juni betalat av skulder och sagt upp dom efterhand så att mitt kreditbetyg skall bli så bra som det bara går + inte så mycket blancolån och krediter.</p><p>Jag har lusläst allt här på forumet sedan juni och fått så mycket bra tips och information så jag vill tacka och bocka för att detta forum finns, har varit min tröst så många ggr och många sömnlösa nätter, tack än en gång till er alla.</p><p>Nu idag tog jag iaf beslutet om att ansöka om blancolånet på 250.000 (som inte är till för att lösa smålån/baka ihop krediter) och det med nedanstående förutsättning:</p><p>Kreditbetyg: 1,3</p><p>Totala skulder: ca 135.000 (blanco 48.500 och resten i krediter)</p><p>Totalt beviljat: ca 172.000</p><p>Antalt kreditgivare: 6 st</p><p>Årsinkomst på min UC (stämmer inte då jag nu är anställd sedan januari 2015): 396.000</p><p>Underskott: 62.000</p><p>Årsinkomst idag (pga anställning): 537.600</p><p>Ingen medsökande</p><p></p><p>Jag våndades som bara den men tog nu beslutet och valde <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/64" target="_blank">Axofinans</a> (tack vare tips här i forumet då jag är rädd för att kreditbetyg 1,3 inte är bra och spec inte då det är stor summa jag behöver låna och inte lösa befintliga krediter/lån).</p><p>Efter 1 minut ringde en tjej från Axofinans och vill veta orsak till varför jag ansöker om detta lån och svarade att det dels är till för investering till mitt företag jag har vid sidan om samt viss del till buffert för skatter osv (tyckte det lät dåligt men är inte så bra på att fara med osanning, som detta var till viss del....).</p><p>Efter 5 minuter får jag sms om att det är beviljat.</p><p>Efter 1 timme ringer Axofinans mig med det alternativ som är bäst för mig och det blev:</p><p><a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44" target="_blank">Marginalen</a> Bank</p><p>Nominell ränta: 4,74</p><p>Effektiv ränta: 5,11</p><p>9 år</p><p>Amortering/betalning/månad: 2.854</p><p>Fick sms av Marginalen Bank om att signera det via Bankid och skötte allt via mobilen med mobilt Bankid så nu är avtalet signerat och jag kan andas igen för första gången sedan 1/6 2015.</p><p>Nu är det nästa utmaning och det är resten av skatten i mars 2016 men har en plan där som inte var lika riskabel/osäker som denna.</p><p>Tack än en gång för detta forum och lycka till till er alla som kämpar på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pomperiposa, post: 47224, member: 3323"] Hej Jag har verkligen mått dåligt över min ekonomiska situation sedan juni 2015 (eller rättare sagt, flera år) då jag fick en rejäl käftsmäll av revisorn. Jag har haft en enskild firma och knegat på och den har gått bra till jag valde att gå över i anställning förra året. Som vanligt i mitt liv var uppstart av eget företag en impulsiv handling dvs tänkte kortsiktigt. Detta i kombination med en kass revisor har resulterat i överskjuten vinst i periodiseringsfonder som jag nu måste lösa upp då man inte får/ska ha ha en enskild firma passiv för länge. Den käftsmällen jag fick var summan i skatt som måste in nu i mars. Min lösning är att lösa endel av dom nu i mars och dom sista nästa år (mars), hoppas på att inte bli ombedd att stänga ner firman för då måste dom periodiseringsfonderna lösas upp på stört. Iaf så insåg jag i juni att jag kommer behöva ta ett väldigt stort blancolån för att fixa detta. Jag har sedan juni betalat av skulder och sagt upp dom efterhand så att mitt kreditbetyg skall bli så bra som det bara går + inte så mycket blancolån och krediter. Jag har lusläst allt här på forumet sedan juni och fått så mycket bra tips och information så jag vill tacka och bocka för att detta forum finns, har varit min tröst så många ggr och många sömnlösa nätter, tack än en gång till er alla. Nu idag tog jag iaf beslutet om att ansöka om blancolånet på 250.000 (som inte är till för att lösa smålån/baka ihop krediter) och det med nedanstående förutsättning: Kreditbetyg: 1,3 Totala skulder: ca 135.000 (blanco 48.500 och resten i krediter) Totalt beviljat: ca 172.000 Antalt kreditgivare: 6 st Årsinkomst på min UC (stämmer inte då jag nu är anställd sedan januari 2015): 396.000 Underskott: 62.000 Årsinkomst idag (pga anställning): 537.600 Ingen medsökande Jag våndades som bara den men tog nu beslutet och valde [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/64"]Axofinans[/URL] (tack vare tips här i forumet då jag är rädd för att kreditbetyg 1,3 inte är bra och spec inte då det är stor summa jag behöver låna och inte lösa befintliga krediter/lån). Efter 1 minut ringde en tjej från Axofinans och vill veta orsak till varför jag ansöker om detta lån och svarade att det dels är till för investering till mitt företag jag har vid sidan om samt viss del till buffert för skatter osv (tyckte det lät dåligt men är inte så bra på att fara med osanning, som detta var till viss del....). Efter 5 minuter får jag sms om att det är beviljat. Efter 1 timme ringer Axofinans mig med det alternativ som är bäst för mig och det blev: [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44"]Marginalen[/URL] Bank Nominell ränta: 4,74 Effektiv ränta: 5,11 9 år Amortering/betalning/månad: 2.854 Fick sms av Marginalen Bank om att signera det via Bankid och skötte allt via mobilen med mobilt Bankid så nu är avtalet signerat och jag kan andas igen för första gången sedan 1/6 2015. Nu är det nästa utmaning och det är resten av skatten i mars 2016 men har en plan där som inte var lika riskabel/osäker som denna. Tack än en gång för detta forum och lycka till till er alla som kämpar på. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Stort blancolån som inte är samlingslån
Topp