Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Stort steg på vägen.

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av Hopplöst2, 14 september 2017.

1. Hopplöst2

Hopplöst2 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Trofépoäng:
    36
    Med över 100 förfrågningar, ca 600000kr i blanco och ca 200000kr i dyra skitlån så hade jag gett upp hoppet helt. Inkasso väntade runt hörnet. Många dåliga affärer och alldeles för mycket spelande orsakade denna onda cirkel som till slut gjorde att jag inte kunde betala räkningarna, de sista smslånen jag tog var hutlösa, man kräkte när de beviljade dem men samtidigt såg jag dem som en räddningsplanka för att klara en månad till, men ändå sköt man bara det framför sig med en stor ångest.

Till slut kom dagen då det var tvunget att komma upp till ytan, min fru blev såklart besviken men vi beslutade oss att lösa detta. En nära familjemedlem gick in och hjälpte mig att få bort alla dessa dyra lånen på 200.000kr till en låg betalningsplan precis i rättan tid och nu helt plötsligt ser allt så mycket ljusare ut även om det är väldigt mycket blanco med ganska hög ränta kvar. Målet nu är att sälja av onödiga saker, betala av så mycket det går och bli av med alla mina FF så jag om ett år kan samla ihop mycket av summan till en mycket bättre ränta.

Med detta vill jag säga: PRATA, och håll det inte inom dig, du kan aldrig lösa problemen själv, det förvärrar snarare situationen. Och ge aldrig upp hur illa det än ser ut!

Ahmed84, Lize, Trias och 3 andra gillar detta.
  2. Zed

Zed Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Trofépoäng:
    46
    Fick samma insikt idag, att faktiskt berätta hur det ligger till. Jag tror verkligen på att vara öppen och det är något jag inte varit under flera år, jag har gömt mig i min bubbla för att skymma alla problem jag har.

Jag har trott att jag ska klara allt själv, att jag minsann har koll på min ekonomi och har någon kommit och sagt något annat har jag fräst och blivigt förbannad.

Ensam är stark..NEJ! Ta vara på de nära dig som kan stötta dig, de gör det även om du inte tror det. För en själv att ta hål på den bubblan man levt i flera år behövs stort mod, men tro på dig själv och vad du vill åstakomma i framtiden. Pepp till alla som sitter i en jobbig situation
    -spelmissbrukare

Ahmed84 och Lize gillar detta.

Dela sidan