• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Svacka

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Hej! Nån annan som drabbas av svackor o tror att man aldrig kommer bli skuldfri?? Just idag har jag haft en riktig svacka...ALLT känns hopplöst. Har utmätning på 14 000 kr/mån o skulder (250 000kr). Inga andra lån krediter el blancolån....Jag vet att jag kommer klara det o om 2 år är jag skuldfri. Säger man en kvarts miljon så låter d så mycket.....Ville bara skriva av mig lite...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Svackorna är inte helt ovanliga. Sårbarheten med att inte ha en ordentlig buffert gör sig påmind. Jag har sex månader kvar av min skuldsanering och igår satt jag och bara hoppades att inget stort går sönder innan jag är klar.
Jag tror att många här inne växlar mellan hopp och förtvivlan.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Jag har också en svacka idag. Brukar inte ha det men just idag så. Kommer inte vara skuldfri på ca 10 år. Känns mörkt just nu och ingen i min närhet vet någonting. Känner mig som en stor äcklig lögnare men jag vågar inte berätta ännu om skulderna. För några dagar sen var jag hur glad och positiv som helst men idag känns allt skit. Kanske också eftersom jag har 200 spänn kvar totalt och lön på måndag. Sista dagarna innan lön brukar vara tunga när man känner att man inte har en buffert eller ens chans att skaffa en närmaste året. Men jag biter ihop. Samlingslån förhoppningsvis om två månader och då kanske saker lättar upp.
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
92
Poäng
267
Hej! Nån annan som drabbas av svackor o tror att man aldrig kommer bli skuldfri?? Just idag har jag haft en riktig svacka...ALLT känns hopplöst. Har utmätning på 14 000 kr/mån o skulder (250 000kr). Inga andra lån krediter el blancolån....Jag vet att jag kommer klara det o om 2 år är jag skuldfri. Säger man en kvarts miljon så låter d så mycket.....Ville bara skriva av mig lite...

Oj vad jag gärna vill byta skuldbild med dig :)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Hej! Nån annan som drabbas av svackor o tror att man aldrig kommer bli skuldfri?? Just idag har jag haft en riktig svacka...ALLT känns hopplöst. Har utmätning på 14 000 kr/mån o skulder (250 000kr). Inga andra lån krediter el blancolån....Jag vet att jag kommer klara det o om 2 år är jag skuldfri. Säger man en kvarts miljon så låter d så mycket.....Ville bara skriva av mig lite...
Jadå, tänk dig ha 1,1 miljoner i blanko…. Så svackor kommer och går. Känns alltid lite bättre om man har en plan.
du löser det!
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Vi får inte glömma att man lever i sin egen verklighet. Att ha 100. 000i skuld kan kännas värre för mig än någon som har 1.1 mille i skuld.

Vi är alla olika, men kan känna igen eller känna igen oss i olika känslor.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Hej! Nån annan som drabbas av svackor o tror att man aldrig kommer bli skuldfri?? Just idag har jag haft en riktig svacka...ALLT känns hopplöst. Har utmätning på 14 000 kr/mån o skulder (250 000kr). Inga andra lån krediter el blancolån....Jag vet att jag kommer klara det o om 2 år är jag skuldfri. Säger man en kvarts miljon så låter d så mycket.....Ville bara skriva av mig lite...
Om 1.5 år så är du skuldfri om du har 250.000 kr i skuld och betalar 14000 kr per månad. Det hade kunnat varit värre så se framåt om 1. 5 år är du skuldfri :)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Vi får inte glömma att man lever i sin egen verklighet. Att ha 100. 000i skuld kan kännas värre för mig än någon som har 1.1 mille i skuld.

Vi är alla olika, men kan känna igen eller känna igen oss i olika känslor.
Så är det ju och då kan det vara en liten tröst att veta att det finns några som har det betydligt värre och de klarar sig också.
Vad är 1,5 år i det större perspektivet? Jämfört med folk som hotas av vräkning.
Ångesten kan äta upp vem som helst, för vilka orsaker som helst. Jag hoppas på att kunna få och ge perspektiv i forumet.
Det är det vi kan göra här, tillsammans.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Svackor har vi nog alla emellanåt.
Det positiva i din situation verkar ju ändå vara att du har koll på hur din ekonomi ser ut och kan se slutet på bekymren.
Jag hade mina skulder i en Excelfil där jag matade in för varje månad var pengarna hamnade/skulle hamna.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Har också känt som det går upp och ner ! Ena dagen tycker man det ser väldigt ljust ut ! Och nästa dag känner man sig helt värdelös ! Men hoppas få ett positivt besked slutet på nästa månad om ansökan om skuldsanering !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp