Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Svea Inkasso helt omöjliga

Diskussion i 'Inkasso' startad av Myra, 13 mars 2018.

  1. Myra

    Myra V.I.P

    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    407
    Trofépoäng:
    517
    Blev medlem:
    30 juni 2015
    Av alla inkassobolag som jag haft att göra med så tycker jag att Svea är absolut utan tvekan värsta inkassobolaget!! T o m Gothia har varit mer hjälpsamma!!

    Har en avbetalningsplan som förfaller slutet av månaden. Ska betala 3000 kr (det var jag själv som valde belopp för jag var rädd att inte bli beviljad plan så jag vågade inte säga lägre). Insåg redan efter 3 månader att det är i princip omöjligt att kunna betala i tid så mkt pengar.

    Ringde och bad att få betala lägre den här månaden, 1700 kr men det var kalla handen direkt. Antingen måste jag betala omgående eller så skickar de till Kfm. När det blir utslag (= anmärkning för min del) då gick det bra att ringa Svea igen och får till en ny avbetalningsplan.
    Ringde igen efter en stund och bad om att de ändrar förfallodatum till mitten av månaden men det var Nej direkt på det också. "Så ni skickar hellre till Kfm än ändrar förfallodatum vilket skulle betyda oerhört mkt för mig att klara av situationen" sa jag. Nej det gick inte att ändra ngt. Det måste till Kfm först.

    Då ville jag prata med en handläggare men det gick inte heller för de hade de jag pratat med i telefon redan gjort och handläggarna säger nej och skulle säga samma sak även om jag fick prata med de direkt. Då så jag: "Men då kan de i alla fall motivera varför de hellre skickar till Kfm än flyttar datum med 15 dagar." Nej hon kunde inte koppla mig till handläggare, det skulle gå via dem.

    Jag tyckte att jag fick så intetsägande svar, ingen logik, ingen gnutta av vilja att hjälpa till, ingenting!! Till SLUT fick jag en mejladress där jag kunde mejla och fråga så det kommer jag att göra imorgon.

    Men fy så hemskt det känns! Det var länge sedan jag var så uppgiven men att bli bemött så hårt känns tungt!!! Det är inte så att jag vill slippa betala eller att jag försöker lura dem på pengar, de ser i historiken att jag alltid betalar även om inte alltid i tid.

    Efteråt var jag tvungen att ringa till ett annat Inkasso, Alpidus som jag också är sen med betalning. De kunde inte heller ändra förfallodatum MEN försökte hjälpa till genom att erbjuda lägre betalning och t o m startade om avbetalningsplanen eftersom den hade avbrutits den 10 mars. Dessutom så väntar de med betalning tills på måndag.

    Intrum Justitia Invest gick också med på att vänta på betalning , dessutom erbjöd de att frysa räntan utan att höja månadsbetalningarna (som vi först kom överens om).

    Spyr på Svea inkasso! Och att man inte kan få prata med en handläggare, de gör det lätt för sig, ngn annan får förmedla deras nej till allting, mkt enklare så... så handläggarna slipper "onödiga" diskussioner... usch!
     
    Terry_ gillar detta.
  2. F.d Sms lånaren.

    F.d Sms lånaren. V.I.P

    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    26
    Trofépoäng:
    102
    Blev medlem:
    1 juli 2016
    Verkligen god inkassosed.Usch vilka nötter till bolag.
     
  3. Terry_

    Terry_ V.I.P & LF entusiast

    Inlägg:
    1 728
    Mottagna gillanden:
    627
    Trofépoäng:
    647
    Blev medlem:
    31 augusti 2012
    Kronofogdemyndigheten som är den sista instansen må kännas som riktiga jävla fittor emellanåt men jag måste säga som såhär, VARJE gång jag har haft med dom att göra vilket har varit 20-tals gånger.
    Varje gång har jag fått ett mänskligt bemötande, jag har fått varma ord, jag har fått hjälp varje gång. Framförallt så har jag haft en person på andra sidan som förstår att denna sitsen jag befinner mig i, där befinner jag mig inte frivilligt utan saker och ting i livet har fått mig att hamna där jag har hamnat.
    DÄREMOT,
    Inkassobolagen, nästan oavsett vilket vi pratar om. Ja där är det en annan femma. Jag har fått höra allt till nedvärderande ord till kränkningar och hot.

    Denna korrupta socialistiska regering gör inte ett skit för att hjälpa oss skuldsatta personer utan dom har fullt upp med att hjälpa folk som aldrig har betalat en krona till det här landet, jag blir fly förbannad att man ska behandla oss skuldsatta personer som om vi vore samhällskroppens cancersvulst.
    Usch.
     
  4. Trias

    Trias V.I.P

    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    354
    Trofépoäng:
    477
    Blev medlem:
    25 oktober 2016
    Jag tycker alla sidor suger lika hårt. Inte bara den röda sidan. :)

    Vi duger bara när skatten ska betalas.
     
  5. Terry_

    Terry_ V.I.P & LF entusiast

    Inlägg:
    1 728
    Mottagna gillanden:
    627
    Trofépoäng:
    647
    Blev medlem:
    31 augusti 2012
    ... det är mer det att den röda har styrt Sverige i 80 år och blåa typ 8.
    Dom har haft olika lång tid på sig att stävja detta.
     
  6. Trias

    Trias V.I.P

    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    354
    Trofépoäng:
    477
    Blev medlem:
    25 oktober 2016
    Det håller jag med om, absolut. Men jag tror inte att blått bryr sig om oss dom heller. "Vi får skylla oss själva" helt enkelt. Ju äldre man blir, ju mer pessimistisk blir man. Eller ska vi kalla det realistisk? Ta ett snedsteg i det här landet och du är körd. Om några har lärt sig det, så är det vi.

    Vi tillhör statistik ingen bryr sig om. Jag såg en intervju med en som jobbade på kronofogden. Hon fick frågan: Varför görs det inte mer för att stoppa dessa ockerräntor? Svaret: "Det är för få som drabbas..." Vi betyder helt enkelt ingenting...

    En fransk revolution, det är nog det som behövs. :)
     
  7. Myra

    Myra V.I.P

    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    407
    Trofépoäng:
    517
    Blev medlem:
    30 juni 2015
    Ni vet, igår när jag ringde Svea och fick inte prata med en handläggare själv utan hon i telefon sa att hon hade pratat med handläggaren och handläggaren sa nej till att flytta förfallodatumet och hon i telefon sa också att även om jag själv skulle få prata med handläggaren så skulle jag få samma svar etc etc.... Det hjälper ibland att inte ge sig!! Jag sa att jag ville ha en motivering till varför och efter en del snack så gav ju hon mig en mejladress att mejla och fråga.

    Jag mejlade idag och hade väl inte så stora förväntningar men väldigt snabbt kom svar tillbaka från handläggaren att hon flyttat förfallodatumet till det datum jag önskat i mejlet.

    Varför ville de inte hjälpa till från början? Obegripligt...
     
    Skogsmulle gillar detta.

Dela sidan