• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Swedbank 1500 dragits fel?

kalle33

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Juni 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
provade att sätta in 3 tusen på mitt e sparkonto hos Swedbank från mitt vanliga konto. Sedan någon timme senare skulle jag föra tillbaka dom till mitt vanliga konto igen och då hade de dragits 1700 kr från dom 3000 jag satte in på e-sparkonto. Aldrig satt in pengar där innan. Står pris internetbet
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Vad är din fråga? Om Swedbank dragit pengar från ditt konto är det ju bäst att du kontaktar dem och frågar vad det är.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 424
Mottagna reaktioner
997
Poäng
817
Är vad det står för mig när dom tar betalningen för internetbanken, men den kostnaden är typ 50kr i kvartalet eller liknande.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Jag har inga kostnader på mitt Swedbank e-spar men mitt kortkonto har jag 39 kr/mån och då står det Pris Nyckelkund. Så de har nog dragit en ackumulerad avgift som byggts upp under massa månader. Nordea gjorde en liknande grej på mig
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 424
Mottagna reaktioner
997
Poäng
817
Jag har inga kostnader på mitt Swedbank e-spar men mitt kortkonto har jag 39 kr/mån och då står det Pris Nyckelkund. Så de har nog dragit en ackumulerad avgift som byggts upp under massa månader. Nordea gjorde en liknande grej på mig
Jo, är en paketerad lösning, är några kroner rabatt motför det jag har att jag betalar dom separat.
Skulle tro hen har haft en skuld hos Swedbank för internetbanken som dom drog nu när pengar kom in.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
De har alltså dragit 1700 kr från din e-sparkonto om jag förstår rätt? Har du kanske autogiro på något lån på din e-sparkonto? Jag hade Credigo innan som drog pengar på mitt e-sparkonto. Om inte så är det kosntigt tycker jag. Ring Swedbank!
Swedbank är för övrigt skit... har massa problem med dem...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 202
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Oj. Riktigt många års avgifter dom debiteras i så fall
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
441
Mottagna reaktioner
338
Poäng
477
provade att sätta in 3 tusen på mitt e sparkonto hos Swedbank från mitt vanliga konto. Sedan någon timme senare skulle jag föra tillbaka dom till mitt vanliga konto igen och då hade de dragits 1700 kr från dom 3000 jag satte in på e-sparkonto. Aldrig satt in pengar där innan. Står pris internetbet
Avgifterna dras för eller senare...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Hade inte tillräckligt med pengar på ett Swedbankkonto för att de skulle kunna dra 1500 kr i januari (dras varje år) men i augusti typ kunde de dra. Som @Varitmedförr säger så dras avgifter förr eller senare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp