• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Swedbankkreditkort saknar pinkod

S

sodas

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag har blivit beviljad Swedbanks MasterCard, med kredit på 25 000 kr. Jag har fått kortet men inte pin koden ännu. Kortet fungera med att handla online, har provat men jag skulle behöva kontanter eller pengar till mitt bankkonto rätt så snart.

Finns det något sätt att få ut kontanter innan man fått pinkoden? Det går heller inte att överföra inne i Swedbanks app från kreditkortet till bankkontot.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
S

Siri

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag har blivit beviljad Swedbanks MasterCard, med kredit på 25 000 kr. Jag har fått kortet men inte pin koden ännu. Kortet fungera med att handla online, har provat men jag skulle behöva kontanter eller pengar till mitt bankkonto rätt så snart.

Finns det något sätt att få ut kontanter innan man fått pinkoden? Det går heller inte att överföra inne i Swedbanks app från kreditkortet till bankkontot.

Hej!
För över kredit via internetbanken / telefonbanken
Till ditt konto , ta ut på bankomat
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Appen eller sidan betalo löser ditt problem.
De tar dock ut en avgift för transaktionen (tar cirkus två dagar)
 
S

sodas

Gäst
Poäng: 0
tyvärr detta går inte, kreditkortet är inte kopplat till något "konto" så det går ej att föra över.

Jag vet att detta gick på swedbank, när jag senast hade kredit där (typ 15 år sedan) men går inte nu.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Det funkar fint i internetbanken för mig. Har också Swedbank Mastercard. Bara att föra över till valfritt konto. Däremot kan jag inte betala räkningar med kortet.

Koden får du väl förresten välja själv? Så var det när jag fick mitt.
 
S

sodas

Gäst
Poäng: 0
det FUnkar på betalo 100% säker

tack för tipset, det var en sådan tjänst jag letade efter!



Det funkar fint i internetbanken för mig. Har också Swedbank Mastercard. Bara att föra över till valfritt konto. Däremot kan jag inte betala räkningar med kortet.

Koden får du väl förresten välja själv? Så var det när jag fick mitt.

Jag vet inte om det är nyttt eller ej, men jag har som sagt inte den funktionen i min internetbank, vid val av överföringar så ser jag endast mitt konto och och inte mitt kort som val. Sedan ansökte jag om kreditkortet via internet och fick aldrig välja kod. Fick enbart med i brevet med kortet om att pin-koden skulle skickas i separat brev några dagar senare... (och ja, har redan provat om min vanliga PIN till mitt mastercard utan kredit fungerar, men det är inte samma pinkod)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp