Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Synliga lån?

Hej, har sett här att ni pratat om synliga lån. Jag antar att det är lån som syns för borgenärer men jag trodde att alla skulder syntes? men det är alltså inte så? Vilka skulder/lån syns och vilka inte syns?
JAg hade sökt innan sommaren ett bra lån för företag och sen fick jag mejl och handläggaren undrade vilka lån och krediter jag hade så då redogjorde jag för alla. Men för ett år sedan nekade samma aktör lån pga för många uc (12 st) och dåliga krediter. Nu hade jag vid ansökningstillfället endast 2 ff. Är man skyldig att redovisa alla krediter man har om de inte syns?

Skyldig enligt villkoren ja.. men å andra sidan så kan dom inte veta om du redovisar alla eller ej, just eftersom dom inte syns.

Jag har tex ett ok kort som inte krediten syns på uc, men för andra syns det vad jag förstått..
UC är ju ett företag och inte en myndighet och det finns ingen skyldighet för banker med flera att rapportera till uc vilka krediter man gett ut, men många gör det, framförallt dom som använder sig av UC som upplysningskälla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp