Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Tacksam för input

Diskussion i 'Större lån' startad av Shimmershell, 6 december 2018 kl 11:15.

1. Shimmershell

Shimmershell Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    2
    Hej,
    Har följt och läst på detta forum i flera år och fått massor med stöd och råd från många av er.

Har äntligen sökt samlingslån via Advisa på 470 000 kr, fått 9 erbjudanden. Fyra av dem på den summa jag sökt: Komplett bank, Nordnet, Resurs Bank och Remember.
    Står nu i valet och kvalet vilken jag ska välja.
    Komplett går bort då deras ränta var på över 20%. Remember bjöd 16,6%, inga kompletteringskrav.
    Nordnet och Resurs ligger betydligt lägre. På bådas erbjudanden står kompletteringskrav (kopia på id samt senaste lönespec).
    Min undran är nu vilka erfarenheter ni har av de två sistnämnda? Är de smidiga, dvs inga samtal till mig eller arbetsgivare, signering med bankid, snabb utbetalning etc.

Ingen har specat lösenkrav, vill ju inte att det kommer i efterhand då jag hoppas kunna lösa lån utanför uc till viss del. Någon som vet om det kan komma som en överraskning när man accepterat erbjudandet?

Svårt att bestämma mig, så mycket tacksam för svar!

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    2 172
    Trofépoäng:
    1 497
    Resurs ringde inte till arbetsgivaren. Men lönespecifikation ska in där dom vill säkerställa inkomst och att du är anställd. I princip.
    Vad hade du för förutsättningar? 470.000 är ganska högt belopp.
    Hur många UC-förfrågningar hade du?
    UC-Betyg?

3. Shimmershell

Shimmershell Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    2
    Tack!
    Årsinkomst: 696 000
    Underskott: 134 400 (!)
    Förfrågningar: 4
    UC-risk: 2,98% (hoppade upp till 4,1 efter Advisaförfrågningen)

Har sett diskussion i andra trådar huruvida man kan göra två ansökningar samtidigt, i detta fall tog det flera timmar innan förfågningen syntes på UC. Antar att Advisa har mycket att göra.

Någon som har erfarenhet av Nordnet Bank?
    De har det absolut bästa erbjudandet, men vet knappt något om dem. Vill helst slippa tråkiga överraskningar efter accepterande. De har specat id-kopia och lönespec. Tänker mest på om de kontaktar efteråt, kommer med lösenkrav etc.

Dela sidan