• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tar Kronofogden mina skadestånd pengar från justitiekanslern?

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Hej jag satt häktad för ett grovt brott i 3,5 månad och i förra veckan blev jag avskriven från utredning då jag från början inte hade med saken att göra men det tog dom 2,5år att komma fram till det. Hursomhelst så kommer jag söka skadestånd för dom 3,5 månader jag satt häktad samt söka ersättning för förlorad arbetsinkomst. Min fråga är kan kronofogden lägga beslag på mitt skadestånd som jag ska få? Har hört att kronofogden inte får ta skadestånd trots att man har skulder till kronofogden. Någon kunnig på ämnet som kan svara? Tack på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Heffaklumpen

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
14 Juni 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
18
Poäng
47
Dom kan ta skadestånd eller försäkrings pengar. Så svaret på din fråga är JA tyvärr
 

Fritt

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
19 Mars 2020
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Det kan de absolut göra
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Det är helt rimligt att dom gör det.
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Nej det kan dom inte!! Ni som skriver att dom kan, vart läser ni detta?? Skadedtånd tar de inte men du får skicka över pengarna ganska snabbt. Du kan läsa på aftonbladet om han som döda engla att han fick stryk på kåken men att kronofogden inte tar pengarna!
 

Heffaklumpen

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
14 Juni 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
18
Poäng
47
Klart de tar pengar även om det är skadestånd, fick mitt skadestånd tagit av fogden på 12000kr som ja fick men de tog de lika snabbt som ja fick in pengarna
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 768
Mottagna reaktioner
1 547
Poäng
1 117
Skulle säga att det kan dömas individuellt. Exempel blir man livstids handikappad eller liknande. Då kommer dom inte röra pengarna. Men i ditt fall så kommer dom förmodligen ta dom tyvärr. När det väl hamnar hos KF har jag uppfattat det som att man inte har mycket till val än att betala de pengar man har i skulder först innan man får spara pengar.
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Nej det kan dom inte!! Ni som skriver att dom kan, vart läser ni detta?? Skadedtånd tar de inte men du får skicka över pengarna ganska snabbt. Du kan läsa på aftonbladet om han som döda engla att han fick stryk på kåken men att kronofogden inte tar pengarna!
Jag tror KFM tog pengarna efter ett tag . Men han hann spendera en del
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp