• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Telefonabonnemang, försämrar det ens kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RobinB

Lånforum.se designer
Poäng: 157
Moderator
Blev medlem
25 September 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
53
Poäng
157

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Om man redan är befintlig kund och vill ha en telefon, tas det upplysning då också?

Tänker främst på Tele2 som jag har. Jag vet att jag har fått ut telefoner tidigare när jag har haft en miljard betalningsanmärkningar, men då hade jag ingen direkt koll på posten så att jag vet om det kom några kopior från UC eller liknande. Man vill ju inte sänka sitt kreditbetyg för en telefons skull...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Om man redan är befintlig kund och vill ha en telefon, tas det upplysning då också?

Tänker främst på Tele2 som jag har. Jag vet att jag har fått ut telefoner tidigare när jag har haft en miljard betalningsanmärkningar, men då hade jag ingen direkt koll på posten så att jag vet om det kom några kopior från UC eller liknande. Man vill ju inte sänka sitt kreditbetyg för en telefons skull...

Ja, Tele2 tog Bisnode på mig (befintlig kund) de gånger jag har köpt telefon där.
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Jag blev nekad en gång, pga missad faktura. Betalade in och sedan var det ok.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Ja, Tele2 tog Bisnode på mig (befintlig kund) de gånger jag har köpt telefon där.

Det kan jag leva med, allt utom UC, men undrar vad de tycker om min Bisnode med en massa anmärkningar. Jag har å andra sidan varit kund hos Tele2 i 25 år eller nåt sånt, om det är förmildrande.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Det kan jag leva med, allt utom UC, men undrar vad de tycker om min Bisnode med en massa anmärkningar. Jag har å andra sidan varit kund hos Tele2 i 25 år eller nåt sånt, om det är förmildrande.
tyvärr så vet jag inte hur de ser på anmärkningar. Jag skulle ha ringt kundtjänst och frågat (alltid trevliga och hjälpsamma) innan jag begav mig till närmaste Tele2 butik för att köpa telefon. Så slipper man stå där och skämmas när de säger så alla hör Nej tyvärr, kreditprövningen gick inte igenom.
 

brittportmonä

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Min sambo med 2 betalningsanmärkning (över 6 månader)(8500kr)
0 kredit.
0 lån.
Fick telefon och abonnemang via halebop för 2 veckor sedan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp