• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Telia finance UC?

Jayjay

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Juli 2018
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej! Jag tog just en telefon via halebop på avbetalning och fick sen ett mail i kivra om att kreditupplysning gjorts och att jag blivit beviljad kredit på 15 000 kr via Telia Finance. Kommer det nu rapporteras till UC och synas i min Kreddy? För några år sedan när jag hade avbetalning på mobil hos halebop var det Sergel som rapporterade och det syntes inte i UC men hur är det nu? Jag raderade tyvärr mailet utan att kolla så noga men fick känslan nu i efterhand att det var UC. Kan inte någon som NYLIGEN (typ i våras och framåt) tagit en mobil via dem kolla Kreddy och se om den krediten/avbetalningen syns där?

tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Hej! Jag tog just en telefon via halebop på avbetalning och fick sen ett mail i kivra om att kreditupplysning gjorts och att jag blivit beviljad kredit på 15 000 kr via Telia Finance. Kommer det nu rapporteras till UC och synas i min Kreddy? För några år sedan när jag hade avbetalning på mobil hos halebop var det Sergel som rapporterade och det syntes inte i UC men hur är det nu? Jag raderade tyvärr mailet utan att kolla så noga men fick känslan nu i efterhand att det var UC. Kan inte någon som NYLIGEN (typ i våras och framåt) tagit en mobil via dem kolla Kreddy och se om den krediten/avbetalningen syns där?

tack på förhand!
Telia Finance rapporterar inte till UC och dem tar Segel som kreditupplysning.
 

Jayjay

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Juli 2018
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Telia Finance rapporterar inte till UC och dem tar Segel som kreditupplysning.
Tack för svar! Är du säker att det är så fortfarande? För när jag frågade halebops support så frågade jag om krediten kommer synas i UC/Kreddy och då sa han ja.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Tack för svar! Är du säker att det är så fortfarande? För när jag frågade halebops support så frågade jag om krediten kommer synas i UC/Kreddy och då sa han ja.
Jag har kredit hos telia finance och haft ganska länge och den syns inte på uc.. och har aldrig gjort.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp