Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Telia, uc när man byter

dax att byta mobil, mitt abonnemang har gått ut, har telia och funderar på att byta till en ny, men tar telia en uc när man byter ? Någon som vet?
Vill inte ha någon mer förfrågan på uc.

Det kan nog variera, mig har dom inte tagit kreditupplysning på utom kanske när jag skaffade min fasta telefon för rätt länge sedan, jag har både haft mobilabbonemang, telia020 (internet via modem.. sa upp för några år sedan bara, hade inte riktigt noterat att jag hade det kvar...:p ) mobilt bredband och vid nåt tillfälle dubbla mobilabbonemang och har inget minne av att någon kreditupplysning tagits när jag skaffat dessa nya abbonemang.
Dom kanske tar nån sorts upplysning om man har lite blandad historia av att inte betalat i tid, fått inkassokrav osv, då kanske dom är mer på tå..

För ett år sedan använde de sitt eget inkassobolag Sergel för kreditupplysning när jag tog nytt abonnemang.

Senast Telia tog en upplysning var väl när jag bytte operatör till de för ungefär 8 år sedan. Då var det ingen UC utan någon annan som jag aldrig varit sett förr eller efter det. Efter det har jag plockat ut ett antal abonnemang med tillhörande telefoner / surfplattor utan någon ny kreditkontroll. Har dock till största del skött mina betalningar till Telia genom åren. Men aldrig någon UC-förfrågan för min del från Telia.

När jag skaffade plattan hos telia för 8 månader sen, tog de en upplysning via sergel!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp