Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Tips, råd från expertis önskas!

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av 88:an, 18 september 2018.

Tags: Add Tags
  1. 88:an

88:an Gäst

Hallådär!

Söker lite tips och hjälp inför tiden då mitt historiska utmätningsförsök försvinner om cirka 1 vecka.

Idag har jag 12% i UC risk. För 3 dagar sedan var den 18% så det har verkligen gått nedåt senaste tiden utan att något nämnvärt hänt förutom att det närmar sig dagen då utmätningsförsöket försvinner.

Basfakta:
    UC 12%
    Anmärkningar: Utmätningsförsök försvinner nästa vecka, sen har jag en anmärkning kvar som försvinner i början av nästa år.
    Inkomst: Strax under 350.000kr
    Underskott av kapital: Strax under 5.000kr
    Förfrågningar: 13 där 5st är Lendo, 3st är Brixo, Freedom Finance, DNB och något abbonemang. Var desperat förut därav massa förfrågningar.
    Synliga UC krediter: Euroloan, 5.000kr endast där allt är utnyttjat.

Information:
    De flesta av mina förfrågningar försvinner under Mars/April 2019 och mitt mål då är att söka ett lån på 250.000kr till en bra ränta hos t.ex marginalen eller likvärdig bank.

Tills dess önskar jag söka Balanzia på 150.000kr för att bland annat köpa en bil och samla lite småsaker samt använda som buffert fram till våren.

Tror ni att jag kan få ett lån hos Balanzia med mina förutsättningar?
    Jag kommer att söka där så fort utmätningsförsöket är borta om 1 vecka.
    Vilken ränta tror ni ungefär jag kan få?

Bör jag betala bort Euroloan innan jag ansöker för att få bättre ränta?

2. Gnetaren

Gnetaren Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Trofépoäng:
    266
    Personligen tycker jag det låter som om du håller på att gräva din egen grav just nu:

Underskott av kapital: 5000kr: Det är ju ingenting, vilket tyder på att du inte betalar på de lån du verkar ha. Eftersom lånen inte syns på UC: Lån med hög ränta? Som du inte betalar någonting på?

Du vill ta ett lån på 150 000 hos Balanzia, som har relativt hög ränta, för att betala av småskulder och…. Köpa bil? SAMT ha lite att roa dig för fram till du kan ta nya lån i mars/april på 250 000?

Du har ingen dålig lön (29000/månad) . Det låter som om du lever över dina tillgångar just i största allmänhet. Det kan bara sluta på ett sätt och det verkar som om du varit där förut (utmätningsförsök och betalningsanmärkning)

Kanske du skulle sätta dig ner och gå igenom vad du lägger dina pengar på innan du hamnar i en situation som du inte kan ta dig upp ur? En ny bil är väl knappast den mest trängande utgiften? Man kan dessutom köpa en alldeles bra fungerande bil för ca 25000 kr om ny bil är absolut nödvändigt.

Vet ej om Balanzia ger lån trots betalningsanmärkning, men du verkar ha koll?

salamandern gillar detta.
  3. 88:an

88:an Gäst

Jag har inga lån förutom privata skulder till mina föräldrar på 50.000kr och klarna/segoria 20.000kr.

Det är 70.000kr.
    Sen ett bilköp 40-50.000kr
    Resten buffert vid oförutsedda utgifter.
    Det är alltså inget problem med en lånekostnad.

Sen i början på nästa år ta ett lån till ännu bättre ränta och då betala bort det som återstår på Balanzia och använda resten som kontantinsats till lägenhet om priserna blivit lite rimligare då.

Att ha ett enda lån och du pratar som att jag gräver min grav? Jag är otroligt stolt över hur jag lyckats ta mig ur botten. Har noll planer på att hamna där igen då jag vet hur jävligt det är. Med det sagt är det inte förbjudet för oss som tidigare haft dålig ekonomi att ta lån. Gäller bara att lära sig agera smart och tänka långsiktigt.

IHope, Lize och Gnetaren gillar detta.
  4. Gnetaren

Gnetaren Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Trofépoäng:
    266

Dela sidan