• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tips/Råd gällande blancolån

Herden

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 November 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!

Jag och min sambo sitter i en situation där vi behöver ny(are) bil och jag själv skulle behöva lösa ett privat lån till förälder.
Vi får en ny liten familjemedlem till våren och vill gärna ha en modernare, säkrare bil tills dess.

Ingen av oss har offentliga skulder, däremot har jag otroligt dåligt kreditbetyg p.g.a. tidigare misstag.

Min riskprognos ligger på 33.25%, med en UC-score på 435.
Jag har 9st betalningsanmärkningar, varav 3st försvinner under december månad.
Övriga kommer ligga kvar mellan 2 månader till 2 och halvt år tyvärr.
Jag tjänar dock rätt ok, förra året deklarerade jag ca 390.000, och kommer iår landa på runt 435.000 gissningsvis.

Sambons riskprognos är desto bättre, 0.7%, men är istället studerande och jobbar enbart extra timvis fram tills åtminstone årsskiftet. Därefter kommer hon med all säkerhet ha en provanställning. Vet ej hennes UC-score på rak arm.
Hon har ca 10.000 i snitt per månad, ibland upp emot 15.000, men då består ju större delen av det av studielån.

Det jag grubblar över nu är våra chanser att få ett blancolån, önskvärt vore mellan 100-150k, för att ha råd med bil och samtidigt betala av den privata skulden. (Ca 40.000)

Rent ekonomiskt så har vi alla möjligheter att betala ett sådant lån, även större än så, men det är ju att bli godkänd som är kruxet.

Vi har hittills inga förfrågningar i våra namn, och jag funderar på vad som är bäst i vår situation;

- Söka lån i enbart sambons namn? (jag vill dock helst ge henne tryggheten att inte vara ensamt ansvarig för återbetalningen)

- Söka lån i hennes namn med mig som medsökande? (underlättar då jag automatiskt blir ansvarig för återbetalning)

Eller nån annan variant av dessa?

Vill inte dra på oss förfrågningar i onödan, och det är inte absolut panik att ta detta lån heller, men det skulle underlätta enormt.

Hoppas jag varit tydlig nog, och tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
När du är under 20% i risk så kan du nog kolla med Balanzia. Annars får det bli din sambo, du som är medsökande ger ingen födel.
 
T

Testa

Gäst
Poäng: 0
Prova att leasa en Volkswagen eller Audi istället, dom tar bisnode.
(Direkt av dom så, inte genom någon förmedlare för dom flesta använder DnB och då blir de avslag)

Volvo leasing ska vara väldigt generös också vad jag förstått.
 

Herden

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 November 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
När du är under 20% i risk så kan du nog kolla med Balanzia. Annars får det bli din sambo, du som är medsökande ger ingen födel.

Ok, tack för snabbt svar! Vi får eventuellt chansa med 1 förfrågning på henne, ska väl inte påverka alltför negativt.
 

Herden

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 November 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Prova att leasa en Volkswagen eller Audi istället, dom tar bisnode.
(Direkt av dom så, inte genom någon förmedlare för dom flesta använder DnB och då blir de avslag)

Volvo leasing ska vara väldigt generös också vad jag förstått.

Tack för tipset, har tänkt på leasing flera gånger, men jag ser det inte riktigt som värt det. Kanske om inga andra alternativ finns att jag ger mig på nåt sånt.
Men tack för svar!
 
U

Utan uc

Gäst
Poäng: 0
Tack för tipset, har tänkt på leasing flera gånger, men jag ser det inte riktigt som värt det. Kanske om inga andra alternativ finns att jag ger mig på nåt sånt.
Men tack för svar!

Med hennes låga inkomst och dina anmärkningar blir det nog svårt med annat, testa Volvo billån annars , hört att dom godkänner anmärkningar både på leasing och lån, bilen blir säkerheten.
 

Herden

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 November 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Med hennes låga inkomst och dina anmärkningar blir det nog svårt med annat, testa Volvo billån annars , hört att dom godkänner anmärkningar både på leasing och lån, bilen blir säkerheten.

Ska kolla på det, tack igen!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp