Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Tjena

Diskussion i 'Hjälp!' startad av kukfittliv, 28 november 2018.

1. kukfittliv

kukfittliv Gäst

Allt brakade åt helvete igen för mig nu.
    Balanzia nekade att höja mitt lån trots att jag skött det i några månader för att hålla ut sista 3 månaderna innan jag är betalningsanmärkningsfri.

Nu har jag skulder på 60.000kr i December varav 20.000kr är skatten som ska vara betalt typ nu.Hahahaha, så jävla nära att klara mig men det var inte meningen att jag skulle få ett liv.

Nu ger jag upp. Ska ta förskott på Decemberlönen och sen åka på en sista resa till ett ställe jag alltid velat åka till, sen ska jag ta mitt liv.

Hejdå. Levt i den här jävla misären i 15 år.
    Man borde ta med sig någon jävla dönicke till politiker i graven också men tyvärr har jag inga skjutvapen så får väl bli att fara ensam till sankte pär.

2. kukfittliv

kukfittliv Gäst

Hängning eller tåget är den stora frågan.
    Finns ju mörka tunnlar på nätterna så man slipper skada lokföraren psykiskt men frågan är om det blir pang boom död direkt. Hängning känns mer soft även om det säkert framkallar mycket mer ångest.

3. Du tänker inte klart nu. Jag har varit där många gånger. Nu lever jag ett ( normalt liv). Tro det eller inte det finns alltid alltid ljus i slutet av tunneln. Berätta här om sina förutsättningar det finns många här med stora erfarenheter som kan hjälper dig med tips och råd. Du säger du du har 2! Månader, du orkade kämpa i 15 år men kan inte göra det i 2 månader till? Om du vill så kan jag lämna mitt numret till dig. Alla i detta forum i princip har stora problem med ekonomin men de kämpar..... Du kan göra det du med.

DenSkuldsatteMannen, Myra, Lize och 5 andra gillar detta.
  4. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    250
    Trofépoäng:
    427
    Det hjälper ibland att skriva av sig. Berätta om din situation, dina skulder och ditt liv!
    Kanske någon lösning du har missat. Det finns många som är kunniga här och kanske kan hjälpa på ett eller annat sätt. Du kommer förstå att du inte är ensam och det finns säkert många medlemmar som har varit i din sits och kan berätta att det finns ljus i slutet. Att ända lösningen skulle vara att hoppa framför ett tåg tror jag inte en sekund på.

5. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    579
    Trofépoäng:
    556
    Vad du än väljer så får det konsekvenser för andra människor.
    Väljer du livet så är det bara du som kan lösa detta. Pengar är mycket men inte allt.
    Just nu är du i kaos och jag förstår dig, jag är också det. 1.4 miljoner i skulder och en framtid utan ljus.
    Varför väljer jag livet då ? Jo, jag har en dotter, jag jobbar med svårt sjuka barn till vuxna som ska dö. Det enda de vill är att få leva. Jag har jobbat på ambulansen och plockat upp människodelar på de som valde de där tåget och även plockat ner många som valde att hänga sig. Sett deras traumatiserade anhöriga som hittade dom och bara undrade VARFÖR ?????
    Om du har en enda du litar på så ring dom och berätta, be den personen hjälpa dig att få hjälp.
    Jag lovar att ljuset kommer igen du är så mycket mer värd än 60000 kr.

Hope777 och Lånat gillar detta.
  6. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    825
    Trofépoäng:
    727
    Om du betalar in skatten innan årsskiftet så händer inget, mer än att lite ränta tickar. Snälla sök hjälp du tänker inte klart just nu, jag med flera här vet att man fattar helt tokiga beslut när man är så stressad, hjärnan funkar inte som den ska.

7. Tjena

Tjena Gäst

Lolol. Jag har inga vänner kvar. Lever hos mina föräldrar isolerad. Tänk dig typ en Breivik delux in the making. Hatar livet och kommer att ge upp.

Jag gav verkligen allt men det finns inte en chans att få fram 60.000 på 1 månad.

Klarna 1k
    Skatten 20k
    "maffiaskuld" 10k
    Daypay 4k
    38an 4-5k
    Extralånet 12k
    Avbetalningar på 5k
    Comviq 700
    Telia 500
    Svea 1.000
    Big Bank 1.800
    Balanzia 2.300

Lycka till att betala detta med 17.000 även om Extralånet och 38an går att skjuta upp men då blir det omöjligt nästa månad och det räcker ändå inte.

Så nära att klara det ändå, men har redan bestämt mig. Fallerar detta kommer jag ta mitt liv.
    Har haft anmärkningar sedan jag var 18 år och nu börjar jag bli så gammal att det knappt är värt. Alla mina ungdomsår försvann.

Mitt sista inlägg. Tjena

8. Lynx83

Lynx83 Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    77
    Trofépoäng:
    186
    Om du har sådana planer tycker jag att du ska ta kontakt med psykakuten, för man tänker inte som man brukar när man har sånna tankar. Nej, det är fan inte kul att ha anmärkningar. Jag har haft det själv till och ifrån sedan jag flyttade hemifrån (Är en bra bit över 30 idag). Och även om det känns skit är mitt tips att det är bättre att låta en del av skulderna förfalla till inkasso än att göra något dumt och sedan ta det efter hand. "Maffiaskulden" skulle jag dock prioritera, men de andra antingen vänta till det blir påminnelseavgift och då be att få betala nästa månad alternativt förfalla till inkasso och göra upp med dem om betalplan om det går eller låta det gå vidare till utmätning för att sedan ta tag i det då.

Last edited: 28 november 2018
  9. Streetspirit78

Streetspirit78 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    157
    Det allra viktigaste just nu är att du inte vistas själv med de tankar som gror inom dig. Precis som beskrivet ovan, ta kontakt med psykjouren och sök hjälp! Vi är väldigt många på det här forumet som upplevt och upplever samma sak som du. Trassel med ekonomin är bland det värsta man kan uppleva. MEN det brukar fan alltid ordna sig på något sätt. Ge inte upp! Det finns många kloka röster här på forumet som, utifrån dina förusättningar, kan ge dig goda råd. Även kommunens budget -och skuldrådgivare kan vara en vettig kontakt att ta. De kan inte hjälpa dig att skaka fram pengar men hjälpa dig med en överblick. Att bara snacka ur sig hjälper en aning. Det finns alltid ett ljus i tunneln, ibland behöver man guidning för att hitta dit. Kram på dig!

IHope gillar detta.

Dela sidan