• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
hejhej, trodde att jag var sågott som skuldfri hos fogden, bortsett en skuld på 9000kr hos trustbuddy som jag med flit lämnat för att de inte ska gå att låna mer överhuvudtaget..
men nu kom ett brev ifrån kronofogden om att en ny skuld har inkommit? på 17 075kr, ingen dålig summa!! sökande är ars enterprise AB, har försökt söka runt lite på nätet men inte blivit något klokare, någon som vet bättre? ska givetvis ringa imorgon o höra efter.. har även inte fått någon blankett ifrån fogden som man brukar få, att returnera sin underskrift till dom. utan skulden bara lades till utan min vetskap?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Hej maddee89 ARS Enterprise AB är Snabbsmskredit
 

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
tusen tack :) där vet jag att jag hade ett obetalt lån, även för mig att dom har en syster sida också? tror jag hade 1000kr på vardera där.. med kanske 300-400 i ränta. är det verkligen lagligt att dra upp det ända till 17 000kr? :O
 

Meduza.2015

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Mars 2014
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
tusen tack :) där vet jag att jag hade ett obetalt lån, även för mig att dom har en syster sida också? tror jag hade 1000kr på vardera där.. med kanske 300-400 i ränta. är det verkligen lagligt att dra upp det ända till 17 000kr? :O
Ja det var ju en jädra hög summa du fick av dom i skuld,och inte nog med detta vilken ränta då också.
 

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
satt för ett par månader sen å betalde av alla skulder jag hade utom bara en, det var trustbuddy på 9000kr, som då låg på 14 000. tror det var i december månad..tänkte fy så skönt!!!
sen i januari så kommer det ett brev ifrån kronofogden på ytterligare 3000kr i skuld, det var också snabbsmskredit. vart hur besviken som hellst för hade jag vetat om det lite tidigare så hade jag kunnat tagit den också på samma gång. så skrev min underskrift och skickade tillbaka det till kronofogden, å tänkte att skulden får ligga kvar där tills man kommer upp i ekonomin igen, för dom drar ju en viss summa utav mig varje månad till skulder.. och nu kommer denna chocken att dom ökat skulden med hela 14 000kr istället för att fördela pengar dit.. tycker inte att jag gjort något fel
 

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
antar att det är kronofogden som tagit så mycket i ränta för att det legat obetalt? fuck!!!
 

Texan

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
9 Mars 2015
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
korttidskredit.se å snabbsmskredit.se går under denna fifflare "ars enterprise" en 22 årig snubbe från lund. har läst att han hållit inne faktura för flera personer för att sedan skicka ut ockersumma likt denna. bara å bestrida så länge du icke fått någon betalningspåminnelse eller liknande.
jag hade samma problem men skickade mejl hela tiden å tog bilder på varje mejl iform av "screen shot" tog kontakt med konsumentombudsmannen å datainspektionen underrättade även polis. informerade han om detta då fick jag fakturan på 30 minuter med riktiga summan, två månader sent!
 

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
jasså? inte bara jag som råkat ut för det då? fasan, folk gör allt för o få lite extra pengar idag :s inte undra på att man inte hinner i fatt! vet att jag tog dom där lånen på sommaren någon gång( förra sommaren) sen så vart betalning sen, men fick då aldrig någon påminnelse faktura så jag tänkte, kanske har turen att dom "glömt mig" fick ingetning ifrån inkasso heller.. å över ett halvår senare så kommer en kronfogsräkning på 3000kr.. tänkte vad är detta? så fick ringa dit och höra.. och på den vägen är det..går det ens att bestrida när det kommit såhär långt att dom ökat med 14 000kr i ränta? har ingen aning om hur man går till väga alls
 

Geronimo

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Maj 2015
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Vilka människor det finns! Han förtjänar rikligt med stryk. Lurar folk på det här sättet och från Kronofogdemyndighetens sida tittar man bara på.
 

maddeee89

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 Mars 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Har ringt krono nu, å det var försent att bestrida/överklaga.. Men dom gav mej ett tips att kontakta lån ägaren för att dra ner på räntan.. Får se hur detta slutar :s det bådar inget gott iallafall, hela sommaren förstörd!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp