Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Profilkredit - 25 000 kr, nu utan UC!
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Tredje gången jag trillar dit...

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Johansssssonn, 6 januari 2020.

1. Johansssssonn

Johansssssonn Medlem - Trofépoäng: 26

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    26
    Var man ska man börja?
    Har varit ren från allt spelande i över 1 år, efter att ha trillat dit tidigare 2 gånger.
    Första gången hjälpte en familjemedlem mig med att lösa skulderna på ca 30000:-.
    Andra gånger lyckades jag samla på mig Blanco/Sms-lån på 400.000 på bara 4 månader.
    Släppte bomben för mina föräldrar, som då hjälpte mig med allt. En av dom hjälpte till med ett samlingslån för samtliga smslån som var på ca 200.000, medans jag lät blancolånen vara då jag inte fick en högre lånsumma pga anmärkningar.
    Det har funkat helt smärtfritt i över 1 år, men sen sullade man till det igen. Har 50000:- i obetalda mobilräkningar/zimpler/lån hos vänner.
    Blir helt vansinnig på mig själv hur man kan vara så ofattbart jävla korkad.
    Grädden på moset är att mobilabonnemanget blev spärrat i förrgår också pga övertrasserad kostnadskontroll.
    Vet inte om jag vågar släppa ännu en bomb för familjen, även fast dom troligen skulle hjälpa mig så känns det som att jag verkligen har svikit dom ännu en gång..
    Vill verkligen lösa det här på egen hand, men har inte en aning hur...

2. Snake

Snake V.I.P - Trofépoäng: 247

Mottagna gillanden:
    95
    Trofépoäng:
    247
    Har du för förutsättningar, uc, inkomst, anmärkningar?

3. Ny2018

Ny2018 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 437

Mottagna gillanden:
    2 116
    Trofépoäng:
    1 437
    Jag tror att du ska ta smällen själv denna gången. Att bli hjälpt gång på gång fungerar uppenbarligen inte.
    Först och främst ska du söka hjälp för ditt missbruk.
    Det är hårt men jag lovar dig att du kommer att bli så mycket starkare när du når den andra sidan.

weroo83 och Syrran gillar detta.
  4. Kharin

Kharin Viktig medlem - Trofépoäng: 127

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    127
    Vad du måste må dåligt just nu och ha en fruktansvärd ångest. Det första är väl att spärra dig från spel så du inte lockas att fortsätta och försöka vinna tillbaks pengar. Känns inte riktigt som om du tagit tag i ditt spelande ordentligt. Sök hjälp så du på riktigt kommer bort från spel så detta aldrig händer igen. Du verkar ha en förstående och hjälpsam familj men givetvis kommer dom bli besvikna. Tycker ändå du ska berätta av flera skäl. Om dom vill hjälpa dig så visa då tacksamhet genom att aldrig mer spela. Men börja med att söka hjälp, kan vara skönt att få prata med någon som kan sånt här.

5. 2pac

2pac V.I.P - Trofépoäng: 437

Mottagna gillanden:
    297
    Trofépoäng:
    437
    Tjena, jag har också åkt dit 3 gånger. Min senaste gång har pågått i nästan 4 år och resulterat i 1,7 miljoner kr i skulder för att jag tänkt inte bara att jag vill och ska lösa detta själv utan också att jag kan lösa det själv (jag lurade mig själv rejält). https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/snart-händer-det.12638/

Det är verkligen OK att be om hjälp. Jag har berättat för min familj och du känner din familj bäst. Min familj tror inte att spelmissbruk är en sjukdom och har väldigt lite förståelse för det och det mentala, de ser en person som mår dåligt och som MÖJLIGEN har ånger i sig men det är så långt som deras förståelse sträcker sig. Med det sagt så älskar de mig oavsett och villkorslöst (trots en icke-förståelse), jag har fått hjälp två tidigare gånger ekonomiskt, tredje gången nu blev jag erbjuden hjälp men tackade nej. Jag vet inte hur du känner, men jag tackade nej för att de känslorna som jag har och som du också verkar ha när du säger t.ex. "Blir helt vansinnig på mig själv hur man kan vara så ofattbart jävla korkad." osv de kommer inte försvinna till följd av att dina skulder försvinner. Jag kände dom fortfarande och nästan så att de späddes på för mig i samband med att jag tog emot pengar från familjemedlemmar.

De här känslorna måste man bearbeta tror jag. Din familj kommer bli besviken men jag tror de kommer finnas där för dig men jag tror det är viktigt för dig själv att gå på sådana där självavhjälpsmöten (jag tycker det är bra oavsett vad andra personer på mötet säger, för man får själv berätta högt sin syn på sitt missbruk och öppna upp sig för en förstående publik). Bara att få prata och känna sig hörd gör skillnad. Har du någon vän du kan berätta för vore det bra också, de har en helt annan distans till det hela än vad familj har också.

6. 2pac

2pac V.I.P - Trofépoäng: 437

Mottagna gillanden:
    297
    Trofépoäng:
    437
    Och bara återigen det här med att "lösa det själv". Vill verkligen lägga emfas vid att lösningen ligger inte i pengarna, lösningen ligger i att rannsaka sig själv och förstå varför man beter sig som man gör, vad får en att må dåligt, vad får en att må bra och vad kan man göra annorlunda. Först då tror jag i varje fall att man kan påbörja sin resa till ett harmoniskt och lyckligt liv, gäller egentligen alla människor oavsett problem.

Ny2018, Lilaros, Blenda och 1 annan gillar detta.
  7. Angelina

Angelina Aktiv medlem - Trofépoäng: 11

Mottagna gillanden:
    4
    Trofépoäng:
    11
    Hej! Känner verkligen igen mig med. Spelandet för mig är so rökning jag gör det när jag mår dåligt, när jag är glad, när jag har tråkigt mm det finns alltid en anledning plus att man vill gärna vinna tillbaka något att betala sina skulder med dock resulterar det alltid vid mera förluster. :(

2pac gillar detta.
  8. tussan

tussan V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 497

Mottagna gillanden:
    302
    Trofépoäng:
    497

Jag har hamnat i skiten två gånger...första gången va skulder på ca 250 tusen...jag släppte bomben för mina föräldrar o detta va 6-7 år sen. Nu vid jul hamna ja där igen...dock lite mindre summa... kronofogden på ca 45 tusen och inkasso skulder på 33 tusen....men de va ohållbart pga av sjukskrivning o ja mådde verkligen skit så ännu en gång släppte ja bomben o mina föräldrar ställde upp. Nu tänker ja inte be om mer hjälp utan denna va sista gången dom hjälpte mig....o så tacksam för de.

Du känner dina föräldrar bäst o du kan ju inte fråga o få mer än nej till svar. Men tror du måste söka hjälp för ditt spel beroende oavsett om dina föräldrar hjälper dig elr inte....Nu har ja inte erfarenhet av spelberoende då ja aldrig haft problem med det själv...men ring din vårdcentral o fråga om dom kan hjälpa dig med det :( Håller tummarna att allt går bra för dig o att de löser sig..

9. Johansssssonn

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    26
    Tack för alla svar och kloka ord.
    Jag har nu berättat för min flickvän och mina föräldrar. Naturligtvis blev dom djupt besvikna på mig, vilket jag förstår till 100%.
    Jag ska nu ta tag i detta på riktigt med behandling, prata med min arbetsgivare om situationen och verkligen rannsaka mig själv som ni också skriver.
    Det var ytterst tveksamt om dom ens kunde hjälpa ekonomiskt mig den här gången, vilket jag nästan räknat med.
    Hur som var dom stöttande och var tydliga med att saker löser sig tillslut på ett eller annat sätt, vilket dom har rätt i.
    Skönt att ha berättat, men man säger sig så fruktansvärt liten som människa just nu efter att ha svikit sina absolut närmaste ännu en gång..

Kharin och 2pac gillar detta.
  10. Johansssssonn

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    26
    Jag har inte gjort en förfrågan på UC på över 2 år, men har inte råd att betala minUC just nu(ja så illa är det just nu) så jag vet faktiskt inte kreditbetyget. Inkomsten är strax under 400.000:- innan skatt/år.

Dela sidan