- Meddelanden
- 31 572
- Mottagna reaktioner
- 16 564
- Poäng
- 11 977
Kolla med icabanken om dom kräver amortering. Dom lånar ut sbabs pengar och har väl samma villkor. Har du låg belåmingsgrad borde du slippa amortering
Vår lägenhet är nu värd ca 3,7 miljoner låg räknat! En del liknande har gått nyligen för 4 m. så vi har belåningsgrad under 50%. Ändå nekade den nya kontaktmannen på Swedbank en utökning med 100 000 kr!!!Kolla med icabanken om dom kräver amortering. Dom lånar ut sbabs pengar och har väl samma villkor. Har du låg belåmingsgrad borde du slippa amortering
Anledningen var att han bedömer att vi kommer att få svårt att betala!! Min sambo har 430 000 årsinkomst och 0,6 riskprognos enligt uc, 100 000 blanco men det är min "bild" som drar ner det hela. Med vår gamla bankkontakt hade vi en jättebra dialog och hon var med från början när jag startade upp företaget.Det är ju jätte bra att ni har så låg belåning. sa Swedbank vad anledningen var till avslag på höjningen? Kanske kan kolla med andra aktörer, som SBAB till exempel? Om det skulle bli avslag så hör med dem vad som krävs för att få höja. Vissa banker vill tex att man ska spara ett visst belopp under x antal månader för att visa att man klarar det.
Förstår att orken tar slut men försök lite lite till. Då vet du iallafall att du har gjort vad du kunnat.
Många styrkekramar!
Ca 1 miljon kommer att gå till Skatteverket! Och vi behöver ju nånstans att bo så det är inte ngt alternativ. Det är dyrt att köpa annat! Man säljer och köper på samma marknad.Så om du säljer lägenheten betalar du bort lånet på den och får ~2 miljoner i fickan?
Vår lägenhet är nu värd ca 3,7 miljoner låg räknat! En del liknande har gått nyligen för 4 m. så vi har belåningsgrad under 50%. Ändå nekade den nya kontaktmannen på Swedbank en utökning med 100 000 kr!!!
Just nu känner jag att jag inte har krafter att ta tag i detta.