Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Två blanco jämfört med ett

Hej, tänker samla ihop mina två kreditkort till blanco, 100k totalt, för att få bättre kreditbetyg. Har redan ett blanco på 60k med bra ränta.

Har 4.9 i UC idag så kommer förmodligen få rätt hög ränta, förmodligen något som motsvarar kreditkortsränta. Är därför inte så sugen att baka in det nuvarande blancolånet med bra ränta, där jag även betalat av stor del av den totala räntan.

Är det någon här som vet eller har erfarenhet av hur UC ser på två blancolån hos två kreditgivare framför ett blancolån på motsvarande belopp. Förstår att ett bör ge lägre kreditbetyg, men det är okej för mig om skillnaden är marginell.

Tanken är att sänka kreditbetyget till mycket bra, för att om fyra månader söka medlemslån på Swedbank och då baka in dessa två blanco eller om det blir ett till en mycket förmånligare ränta.

När jag räknat kommer jag spara runt 6-7k på att ha två blanco istället för att baka ihop allt till ett. Men då vill jag ju inte att två blanco ger mig ett mycket sämre kreditbetyg.

Synd att det är så svårt att förutse hur UC kommer påverkas.

Om du ändå tänker försöka få ett medlemslån om fyra månader kanske det är okej med ett blancolån till sämre ränta fram tills dess? Det bör nämligen ge dig ett betydligt bättre kreditbetyg än med två blancolån.

Annars vore det intressant för alla andra att få facit här, hur påverkas kreditbetyget om man går från ett blanco och två kreditkort till två blanco? Vet inte om det tagits upp här förut.

Om du ändå tänker försöka få ett medlemslån om fyra månader kanske det är okej med ett blancolån till sämre ränta fram tills dess? Det bör nämligen ge dig ett betydligt bättre kreditbetyg än med två blancolån.

Annars vore det intressant för alla andra att få facit här, hur påverkas kreditbetyget om man går från ett blanco och två kreditkort till två blanco? Vet inte om det tagits upp här förut.

Ja det är ju inget som man vågar gissa på utifrån hur uc kan resonera.. många variabler.. kan ju vara olika utfall beroende på om man är 29 och bor i linköping eller är 52 och bor i skellefteå.

Ja jag är lite matt på att jag inte kan få grepp fullt ut på ucs beräkningar av risk..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp