• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Två lån, på 250 000 kr olika aktörer en UC möjligt?

S

Sandra77

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Jag undrar hur jag skall gå tillväga för att låna 250.000 kr från två olika kreditgivare utan att dessa ska veta om varandra?

Kan man söka via Advisa och sedan acceptera ett lån på 250.000 kr för att sedan ringa en andra långivare privat och komma överens utan att dom tar ytterligare en UC och ser att jag redan accepterat ett lån?

Några förslag någon?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Hej,

Jag undrar hur jag skall gå tillväga för att låna 250.000 kr från två olika kreditgivare utan att dessa ska veta om varandra?

Kan man söka via Advisa och sedan acceptera ett lån på 250.000 kr för att sedan ringa en andra långivare privat och komma överens utan att dom tar ytterligare en UC och ser att jag redan accepterat ett lån?

Några förslag någon?
Kreditgivare 2 ser ju att du accepterat ett lån från kreditgivare 1.
 
S

Sandra77

Gäst
Poäng: 0
De ser inte vem du accepterat krediten hos men låneförmedlaren låter alla de andra kreditgivarna veta att du gått vidare med en annan aktör.

Men om jag då personligen ringer upp en kreditgivare och accepterar ett erbjudande privat så att säga och väntar tills lånet är utbetalt och sedan accepterar ett lån från Advisa, skulle inte det fungera?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Du får ju förändrade uppgifter om du tackar ja till 1 lån. Då måste du isåfall meddela andra aktören att du har tagit ett på 250 000 kr tidigare.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Ett annat smidigt sätt är att tacka ja till t.ex Santander. Sen höja ditt lån! Jag fick erbjudande samma vecka av just Santander om jag ville låna ytterligare
 

Trixarn

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Men om jag då personligen ringer upp en kreditgivare och accepterar ett erbjudande privat så att säga och väntar tills lånet är utbetalt och sedan accepterar ett lån från Advisa, skulle inte det fungera?


Jag personligen tror att det skulle fungera, vad tror ni andra?
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Jag personligen tror att det skulle fungera, vad tror ni andra?
Det tror jag absolut inte. Vore att ha riktigt dåliga rutiner om det hade fungerat och det ringer väl varningsklockor om man skulle göra det. Men testa
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Men om jag då personligen ringer upp en kreditgivare och accepterar ett erbjudande privat så att säga och väntar tills lånet är utbetalt och sedan accepterar ett lån från Advisa, skulle inte det fungera?
Har du gjort en ansökan via Advisa så kommer dom ju undra varför du inte godkänner via advisa..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp