• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC samt Bisnode. Kan de fan bestämma sig

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Man blir så jävla förbannad på allt det här systemet med kreditupplysningar, förfrågningar och allt skit smyg diktatur/kontroll.
Har kämpat att nolla alla onödiga förfrågningar på Bisnode, har inte ansökt om lån alls så att det blir 0 ff under 12 månader.

Ansökte förra veckan på Lendo, tänkte som de flesta 1 UC bara. Men nu, helt plötsligt, ca 4 jävla sk banker tagit Bisnode också i samband med min ansökan på Lendo. De förstörde alla mina planer. Hade i tanken Fairlo och Wästgöta som plan B o C, och har krav 0 ff under 1 år. Nu allting är fucked upp. Så trött på det här jävla systemet o ränta höjningen hela jävla tiden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Man blir så jävla förbannad på allt det här systemet med kreditupplysningar, förfrågningar och allt skit smyg diktatur/kontroll.
Har kämpat att nolla alla onödiga förfrågningar på Bisnode, har inte ansökt om lån alls så att det blir 0 ff under 12 månader.

Ansökte förra veckan på Lendo, tänkte som de flesta 1 UC bara. Men nu, helt plötsligt, ca 4 jävla sk banker tagit Bisnode också i samband med min ansökan på Lendo. De förstörde alla mina planer. Hade i tanken Fairlo och Wästgöta som plan B o C, och har krav 0 ff under 1 år. Nu allting är fucked upp. Så trött på det här jävla systemet o ränta höjningen hela jävla tiden.
Vilka fyra banker är det? Nordax, Sevenday och ...?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
En del banker har koll på de olika upplysningsbolagen och vet att för att kunna göra en helhetsbedömning av ens ekonomi behöver de göra en koll där med. Inget konstigt och generellt känd.
Dessa bedömer dock olika! Inte säkert att få ff har någon större påverkan på betyget.
Så det är bankerna och inte förmedlare som bestämmer var de vill ha upplysningar ifrån.
Håller tummarna att det går vägen!
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
827
Mottagna reaktioner
312
Poäng
497
Vad är det för skillnad på UC och Bisnode? Visar Bisnode uppgifter som inte UC gör och vise verse?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp