• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

UC score avbetala krediter

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
får man sämre UC score om man betalar av hela krediter som syns på UC ?
Ska man inte betala tillbaka allt och avsluta dessa för att få chans på bättre UC score?

Jag förstår mig inte på hur UC fungerar och vill få ett bättre betyg för att öka chansen till samlingslån
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Det verkar som det allra bästa är att ha ett kreditkort som är nollat. UC verkar se det som en sorts buffert som kan används istället för att ta smålån med sjuka räntor. Å andra sidan är kreditkort med hög del använt väldigt dåligt för UCn så det gäller att ha disciplinen att låta det vila.

Annars är kanske det viktigaste att hålla ner förfrågningarna (och naturligtvis undvika anmärkningar osv). Det finns en väldigt bra tråd här i forumen där du kommer lära dig massor. Lycka till!!!
 

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Tusen tack
Ska läsa den tråden.

Jag har ett kreditkort (BN) och två blanco samt tre krediter som syns på UC. Hade tänkt betala bort två av krediterna nu i april helt vi hållet.
 

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Efter den 28/6 har jag 12 ff och en årsinkomst på 220k

På UC nu:
Blanco 2 olika ca 140k på varje
Kreditkort BN 20k (maxat just nu)
2 krediter

Skulle behöva söka om ett samlingslån på runt 200k
Tror ni jag har någon chans?
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Vad har du för UC-score/risk nu? Det är nog det viktigaste.

Hur mycket av de 200000 ska gå till att lösa in "synliga" skulder? Ska du ha kvar de två blancolånen?

Jag tror säkert du kommer kunna få till det, men att du kanske får ha lite tålamod med att först jobba ner BN-kortet en del och vänta ut en del förfrågningar. Skulle du lyckas få ett lån på 200 000 nu riskerar nog räntan att bli rejält dyr. Det kan ju kännas som en skön lösning på kort sikt, men kan nog ställa till det än värre på lite längre sikt. 15 % ränta till exempel är ju 30000/2500 kr i månaden bara i ränteutgifter.

Hoppas det går bra för dig. Många här i samma situation (och betydligt värre) som kommer kunna ge tips och pepp och på sikt kommer du fixa det
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Vad är de tre krediterna förresten? Typ avbetalningar på Klarna, Qliro?
 

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Två krediter jag ska betala bort nu med skatteåterbäringen är Vivus och Credigo/Avida.
De andra tre är Onea och Qliro.

Har massor med andra skit lån och krediter som inte syns där som jag vill samla till ett för det 200k lånet jag vill söka om så de som är synliga på UC som jag vill baka in där är väl isf Onea och Qliro.

Just nu ligger score på 22% med 18 ff. Men efter 28/6 har jag 12 kvar.

Betalar idag över 12-13k i månaden bara för de andra lånen och krediterna och då har jag inte räknat med blanco och andra räkningar man har. Totalt snittar jag 21-22k ut varje månad för alla lån och räkningar totalt (utan mat och annat)
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Tungt läge, men det ska nog kunna bli bättre! Förstår att det känns akut med så hög månadskostnad. Och det kommer nog gå ner bra på UC med två färre krediter och 6 mindre förfrågningar! En annan sak är att förfrågningarna är värst när de är nya tror jag. Vartefter dina FF blir äldre (är det ett halvår någon? ) så sjunker UCn något.

Kanske du har möjlighet att fråga någon närstående som medlåntagare förresten?
 

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Så här ser ff ut i datum

Har tyvärr ingen att fråga idags läget
 

Bilagor

  • 92B67844-CFDF-4260-810E-84893A38426A.png
    92B67844-CFDF-4260-810E-84893A38426A.png
    431.5 KB · Visningar: 414
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp