• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC vid anställning? Snälla någon som vet?

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
430
Poäng
557
Lånar denna tråd och är själv i en rekryteringsprocess för ett arbete inom ekonomi. Och de vill ta en kreditupplysning. Har dålig UC men inga skulder hos kfm och inga inkasso men är högt belånad. Vilken kreditupplysning brukar tas vid anställning ? Vill inte gärna att min kreditvärdighet påverkas o att de ser mina lån då vill de nog inte ha mig.
Oftast tas det en Bisnode. Jag själv hade lån på ca 600-700k och det togs en kreditupplysning via bisnode på båda mina anställningar och där syndes inte skulder utan endast hur kreditvärdig man är. På min stod det ” normal kreditvärdighet”
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
190
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Lånar denna tråd och är själv i en rekryteringsprocess för ett arbete inom ekonomi. Och de vill ta en kreditupplysning. Har dålig UC men inga skulder hos kfm och inga inkasso men är högt belånad. Vilken kreditupplysning brukar tas vid anställning ? Vill inte gärna att min kreditvärdighet påverkas o att de ser mina lån då vill de nog inte ha mig.
Bolag som inte rapporterar in skulder till UC får inte ta del av andras bolags skuldrapportering.

Skulle gissa att det är en micro UC eller en vanlig utan riskprognos som mer eller mindre visar din årsinkomst senaste 2 åren och antal frågor och vem som frågat.
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Bolag som inte rapporterar in skulder till UC får inte ta del av andras bolags skuldrapportering.

Skulle gissa att det är en micro UC eller en vanlig utan riskprognos som mer eller mindre visar din årsinkomst senaste 2 åren och antal frågor och vem som frågat.
Ok då vet jag. Hoppas på micro uc då så antal förfrågningar inte syns heller och min åtsinkomst har varit stabil de senaste 10 åren
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp