• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

UC vs Kreddy

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Jag skrev detta som gäst på jobbet men skriver igen som ny tråd.
Jag undrar bara om UC har uppdaterats för er alla här inne, för det känns som UC uppdateringstrådarna dog, och alla har fått det uppdaterat.
Inte för mig dock, och förstår inte varför! Jag trodde ens UC score skulle gå ner om man betalade av en kredit helt, och samtidigt behåller en kredit outnyttjad, som många här inne säger ska hjälpa ens scoring.

Jag har inga nya förfrågningar, och betalade av min kredit för 2 månader sen snart.
Jag har ett blanco lån från Avida,och det outnyttjade krediten från Northmill kvar som syns på kreddy som jag betalar av varje månad. Min UC = 17.3%, och har inte förändrats ett dugg.

Vet någon här inne vad det kan bero på? Höjde min kredit på Fairlo för att betala av krediten från Ecster (via inkasso) för att snygga upp min UC, men ser just nu inte ut att ha hjälpt. =(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Jag skrev detta som gäst på jobbet men skriver igen som ny tråd.
Jag undrar bara om UC har uppdaterats för er alla här inne, för det känns som UC uppdateringstrådarna dog, och alla har fått det uppdaterat.
Inte för mig dock, och förstår inte varför! Jag trodde ens UC score skulle gå ner om man betalade av en kredit helt, och samtidigt behåller en kredit outnyttjad, som många här inne säger ska hjälpa ens scoring.

Jag har inga nya förfrågningar, och betalade av min kredit för 2 månader sen snart.
Jag har ett blanco lån från Avida,och det outnyttjade krediten från Northmill kvar som syns på kreddy som jag betalar av varje månad. Min UC = 17.3%, och har inte förändrats ett dugg.

Vet någon här inne vad det kan bero på? Höjde min kredit på Fairlo för att betala av krediten från Ecster (via inkasso) för att snygga upp min UC, men ser just nu inte ut att ha hjälpt. =(
Dem kollar hur mkt % krediterna är utnyttjade totalt så har du en med 10.000 på 0 och en med 90.000 och 90 använt så är det totalt 90 % ändå så då hjälper inte dem 10 jätte mkt.
Säkert att svida står som blanco? Hört att en del har den som kredit.
Säkert att du inte fått missbrukad kredit när ecter gick till inkasso och det håller betyget uppe?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Hur många FF har du?
Summa på lån och inkomst?
 

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Hur många FF har du?
Summa på lån och inkomst?
Dem kollar hur mkt % krediterna är utnyttjade totalt så har du en med 10.000 på 0 och en med 90.000 och 90 använt så är det totalt 90 % ändå så då hjälper inte dem 10 jätte mkt.
Säkert att svida står som blanco? Hört att en del har den som kredit.
Säkert att du inte fått missbrukad kredit när ecter gick till inkasso och det håller betyget uppe?
Jag hade en kredit på 20 000 från Ecster som gick till inkasso förra året. Den har jag betalat av för ca 2 månader sen.
Jag har en kredit från Northmill som är 0kr utnyttjad av 10 000. Den ligger kvar och är inte avslutad.

Så med andra ord har jag inga krediter igång som är utnyttjade.

Jag har dock ingen aning om Ecster krediten gjort att jag fått missbrukad kredit. Syns detta om jag beställer kreditkollen via minuc?

Ja avida står som blanco.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Jag hade en kredit på 20 000 från Ecster som gick till inkasso förra året. Den har jag betalat av för ca 2 månader sen.
Jag har en kredit från Northmill som är 0kr utnyttjad av 10 000. Den ligger kvar och är inte avslutad.

Så med andra ord har jag inga krediter igång som är utnyttjade.

Jag har dock ingen aning om Ecster krediten gjort att jag fått missbrukad kredit. Syns detta om jag beställer kreditkollen via minuc?

Ja avida står som blanco.
Okej. Borde vara bättre än 18% då absolut om inte ecter gav missbruk. Ingen aning om dem gör det var bara en tanke att det kan vara så.
Ja betala 49 kr för uc så syns det under anmärkningar där isåfall
 

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Wow, nu förstår jag.
Har fan 3st misskötta krediter från förra året =/
Cashbuddy,Ica banken och Ecster.

Hade ingen aning då alla är betalda, och nu läser jag att de syns fram till 2022-2023!!!
 

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Detta var jag inte beredd på. Förstör hela planen jag hade att ta samlingslån nästa år för att betala Avida lånet.
*Suck
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Wow, nu förstår jag.
Har fan 3st misskötta krediter från förra året =/
Cashbuddy,Ica banken och Ecster.

Hade ingen aning då alla är betalda, och nu läser jag att de syns fram till 2022-2023!!!
Där har du svaret då tyvärr.
Dem syns inte på creditsafe eller bisnode men på uc.
Finns även några få banker på uc som inte ser missbrukad kredit
 

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Detta var illa. Jag hade en plan. Fick även beviljat där Intrum /Avida gick med på en deal där jag betalar av 3000:-/mån fram tills nästa år för att sen betala av hela kapitalbeloppet och då slipper räntan som nu är på 80 000+.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp