• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ung och dum - 90k i skulder

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
7 av 8 anmärkningar går bort i januari 2024.
Har tänkt att jag ska betala alla lånen i tid hela 2023. Förhoppningsvis hittar jag ett nytt jobb då.

Januari 2024 borde jag alltså ha bättre UC, högre inkomst och endast 1 anmärkning.
Då kan jag söka ett samlingslån. Har jag tänkt rätt???
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Arbetsnarkomanen

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
18 December 2021
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Tack för svar! Gothia tar jag itu med först ja, den så kallade snöbollsmetoden.

Min nuvarande lön är 15-16k efter skatt. Måste även spara till tandvård, körkort och glasögon. Man vill ju spara ihop en buffert inför nödsituationer också.

Hur hade du betalat av allt på endast 1-2 år?
Skulle påstå att du bör ha råd att avvara 7000-9000 till att betala av med om du lever snålt , trots låg lön , leta extrajobb, byt vanligt jobb o betala av allt så mycket du kan varje månad , betala av extra på den minsta först, sen näst minsta osv,när du har blivit av med alla avbetalningar utom den sista kan du börja spara till körkort o de andra,det du annars hadde betalat på det andra, men bättre o satsa på o bli av med lånen först har du en summa pengar sparade så e det bättre att betala av med det så e du färdig inom ett år bortsett från csn o kan då lägga fullt fokus på sparande osv.

angående lön så bör du kunna få ut 21000 -27000 på ett Vanligt knegarjobb efter skatt beroende på arbetstider, utan utbildning även extrajobb bör du kunna tjäna mellan 4000-14000 på beroende på hur mycket du orkar jobba
 

Arbetsnarkomanen

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
18 December 2021
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
7 av 8 anmärkningar går bort i januari 2024.
Har tänkt att jag ska betala alla lånen i tid hela 2023. Förhoppningsvis hittar jag ett nytt jobb då.

Januari 2024 borde jag alltså ha bättre UC, högre inkomst och endast 1 anmärkning.
Då kan jag söka ett samlingslån. Har jag tänkt rätt???
Då du bara har 91000 i lån så satsa istället på att inte söka samlingslån o betala av det så snabbt som möjligt istället, så har du en clean uc till när du behöver pengarna till något då du ändå bör klara av o betala det utom csn innan du har fått bort alla anmärkningar, försök o undvika nya uc förfrågningar helt så har du goda förutsättningar att ha bra uc score när ALLA anmärkningarna e borta
 
Senast ändrad:

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Då du bara har 91000 i lån så satsa istället på att inte söka samlingslån o betala av det så snabbt som möjligt istället, så har du en clean uc till när du behöver pengarna till något då du ändå bör klara av o betala det utom csn innan du har fått bort alla anmärkningar, försök o undvika nya uc förfrågningar helt så har du goda förutsättningar att ha bra uc score när ALLA anmärkningarna e borta
Vill ha samlingslån för att få ner räntan som ligger på 24% på alla tre.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Får man inte ha en enda för att bli godkänd?
Det kan man men räntan blir högre.

Jag hade faktiskt testat med bara en ansökan när din inkomst registreras. Framåt våren. Förutsatt att ditt kreditbetyg kommit ner också. Handlar bara om 90k, och kanske kan du få 50k. Bättre än inget.

Kör på det arbete du har, det är en form av utbildning det med. Du kan avancera över tid. Eller om du vill om några år, hoppa på en utbildning.

Lycka till med allt!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Letar och letar men det är inte lätt utan utbildning! Och detta är lönen från nattskift, dag tjänar ännu mindre.

Vad anser ni som vanlig lön?
Vad jobbar du med?
Fick ingen utbildning för de CSN skulder du har?
 

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Det kan man men räntan blir högre.

Jag hade faktiskt testat med bara en ansökan när din inkomst registreras. Framåt våren. Förutsatt att ditt kreditbetyg kommit ner också. Handlar bara om 90k, och kanske kan du få 50k. Bättre än inget.

Kör på det arbete du har, det är en form av utbildning det med. Du kan avancera över tid. Eller om du vill om några år, hoppa på en utbildning.

Lycka till med allt!
Tusen tack!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp