• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Uppdatering inkomst 2021

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Någon som vet när UC uppdaterar inkomst detta år?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jan88

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
27 Mars 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hejsan
Vet ni hur det blir om man ska betala tillbaka? Blir det uppdaterad nu i april ändå eller inte?
 

Jan88

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
27 Mars 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Och en till fråga...
Tror ni att jag kan räkna med en förbättring på UC om min inkomst i år bli 348000 och underskott 55000 förra året hade jag 328000 och underskott på 123500?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
I samband med att du får ev. återbäring.

Nej, så är det inte alls. Den uppdateras när slutskattebeskedet kommer. Ofta, men inte alltid, så ligger dessa datum förvisso ganska nära varandra i tid.
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Nej, så är det inte alls. Den uppdateras när slutskattebeskedet kommer. Ofta, men inte alltid, så ligger dessa datum förvisso ganska nära varandra i tid.
Jo. I samband med att du får din återbäring så får du ditt slutskattebesked. SKV rapporterar till UC i samma veva. Jag har däremot inte påstått att allt sker exakt på samma dag.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Jo. I samband med att du får din återbäring så får du ditt slutskattebesked. SKV rapporterar till UC i samma veva. Jag har däremot inte påstått att allt sker exakt på samma dag.

Har du någon koll på ungefärligt datum?
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Har du någon koll på ungefärligt datum?
Nej. Men, SKV rapporterar löpande till UC. Du behöver alltså inte vänta till "månadsuppdateringen" om det var din undran. Får kvarskatt i år, men förra året vet jag att jag fick mitt slutskattebesked den 9/4 och dagen efter så var inkomstuppgifterna uppdaterade på UC.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Nej. Men, SKV rapporterar löpande till UC. Du behöver alltså inte vänta till "månadsuppdateringen" om det var din undran. Får kvarskatt i år, men förra året vet jag att jag fick mitt slutskattebesked den 9/4 och dagen efter så var inkomstuppgifterna uppdaterade på UC.

Tänkte mer om du hade koll på vilket specifikt datum körningen görs hos UC nu i april. Det uppdateras inte löpande per person utan samtliga som fått sina slutskattebesked under april kommer med samma körning. Frågan är huruvida körningen görs kommande vecka eller veckan efter, V.16.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp