Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

"Uppmaning" från Avida

Diskussion i 'Inkasso' startad av 655321, 19 maj 2018.

1. 655321

655321 V.I.P

Mottagna gillanden:
    24
    Trofépoäng:
    101
    Fick brev idag från Avida som menar att "trots upprepade brev till Er har betalning inte erhållits". Jag får brev från Avida med jämna mellanrum när jag är försenad med mina betalningar MEN,

jag har inte fått några upprepade brev rörande just detta lån, som enligt specifikationen har fakturadatum den 30/11 2017 och förfallodatum 28/2 2018. Skulden avser nåt lån som heter "Mikrolån" vilken inte säger mig mycket.

Nu menar de att jag ska höra av mig inom 15 dagar för att lösa detta med dem annars skickas det vidare till Kronofogden. Borde det inte skickats till Kronofogden för längesen isf?! Har nån mer råkat ut för detta, att ni inte fått någon påminnelse eller inkassokrav från Avida. Jag menar, vad fan är "Uppmaning" för nåt? Bara för de fått för sig att lösa in det nu betyder ej att jag kan trolla pengar, men problemet är att jag inte har nåt minne av detta lån som obetalt eller att några kravbrev kommit.

2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 954
    Trofépoäng:
    1 027
    En uppmaning är väl en extra påminnelse om att betala.
    En del blir upprörda över att det kommer för få påminnelser och "chanser" och en del att det kommer för många.
    Inkasso och påminnelser kan väl mycket väl vara utskickat, det innebär ju inte att du fått dom, postnord har väl inte direkt gjort sig känd på slutet för sin leveranssäkerhet.

Lize och Mjau 74 gillar detta.
  3. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    235
    Trofépoäng:
    406
    Vi ska väl inte överdriva att fler än en påminnelse för samma ärende har försvunnit hos Postnord är högst osannolikt. Då är andra förklaringar mycket mer troliga.

Har Avida ens en produkt som heter Mikrolån?

4. Lasseman

Mottagna gillanden:
    1 954
    Trofépoäng:
    1 027
    Nåja.. har skickat vissa typer av underrättelser per post och typ 2 av 5 kommit fram..

Lize gillar detta.
  5. 655321

655321 V.I.P

Mottagna gillanden:
    24
    Trofépoäng:
    101
    Är inte Avida också ett inkassobolag för jag får många inkassoärenden från dem, men jag inte minnas att jag nånsin tagit ett lån via dem så att säga. Hur som helst vågar jag inte skylla på posten heller då jag i princip alltid fått post jag inte vill ha. Det kan ha kommit bort grejer med tanke på att jag flyttat för 6 månader sen, men varför har Avida prickat in min brevlåda alla de andra gångerna under samma period?

Mjau 74 gillar detta.
  6. 655321

655321 V.I.P

Mottagna gillanden:
    24
    Trofépoäng:
    101
    Jag tänkte mest om detta är nåt sätt för någon att mjölka mig på mer pengar "lagligt" sett, då vissa lånebolag och inkasso verkar göra en hel affär av det..

7. Tessanki

Tessanki V.I.P

Mottagna gillanden:
    83
    Trofépoäng:
    216
    Avida, det är ganska många kreditgivare som är anknutna till att betalning går via dom för återbetalning av lån.Deras microlån finns och det syftar på deras 3 månaders lån.Jag har själv typ sådana lån, credigo ,SMS pengar osv. Till mig har dom plikttroget skickat påminnelser och fakturor och inte missat en endaste faktura,hela väg till kronofogden.

Mjau 74 gillar detta.
  8. Lasseman

Mottagna gillanden:
    1 954
    Trofépoäng:
    1 027
    Tog dom ut någon avgift för anmaningen?

Dela sidan