• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uppsagd kredit pga anmärkning

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Har ev lyckats dra på mig en anmärkning så nu vill jag bara dö. Har visserligen inte känt livsglädje på länge men detta var droppen. Finns risk att de jag har lån hos bevakar UC och säger upp fast det är krediter jag skött?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Har ev lyckats dra på mig en anmärkning så nu vill jag bara dö. Har visserligen inte känt livsglädje på länge men detta var droppen. Finns risk att de jag har lån hos bevakar UC och säger upp fast det är krediter jag skött?
Hej. Jag förstår dig när du säger att det svårt med livsglädjen. Men min tro är att en dag måste det vända om vi bara inte ger upp! En sak jag undrar över när du säger att de du har lån hos skulle säga upp krediter du har skött? Det får de inte om du följt dina åtagande mot företaget. Kämpa på!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Det finns ganska bestämda krav på vilka krediter som får sägas upp mot konsumenter, det ska vara visst mycket man ligger efter osv.
Däremot finns det vissa som bevakar och stoppar vidare användning av krediter om man får en anmärkning. Har för mig att resurs gör på det viset.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Det finns ganska bestämda krav på vilka krediter som får sägas upp mot konsumenter, det ska vara visst mycket man ligger efter osv.
Däremot finns det vissa som bevakar och stoppar vidare användning av krediter om man får en anmärkning. Har för mig att resurs gör på det viset.

Det kan jag leva med dvs att jag inte kan använda den vidare men var rädd för uppsägning.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Hej. Jag förstår dig när du säger att det svårt med livsglädjen. Men min tro är att en dag måste det vända om vi bara inte ger upp! En sak jag undrar över när du säger att de du har lån hos skulle säga upp krediter du har skött? Det får de inte om du följt dina åtagande mot företaget. Kämpa på!

Tack. Just nu är ångesten så stark att jag vill ta slut på eländet. Man måste verkligen ha ett psyke av stål för att klara detta.
Jag har inte misskött deras krediter men hade läst någonstans att de kunde göra så.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Det är väl max 3 månader man kan vara sen mig veterligen? Innan det får dom inte säga upp va?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Tack. Just nu är ångesten så stark att jag vill ta slut på eländet. Man måste verkligen ha ett psyke av stål för att klara detta.
Jag har inte misskött deras krediter men hade läst någonstans att de kunde göra så.
Vilka är det? Som lasseman skrev förut så vet jag bara om resurs som gör så. Men de säger inte upp krediten för betalning utan att du inte får handla eller använda den
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Det är väl max 3 månader man kan vara sen mig veterligen? Innan det får dom inte säga upp va?

Huvudreglerna är så här :
33 § Kreditgivaren har rätt att få betalning i förtid endast om det har gjorts förbehåll om detta i avtalet och
1. konsumenten sedan mer än en månad är i dröjsmål med betalning av ett belopp som överstiger tio procent av kreditfordran,
2. konsumenten sedan mer än en månad är i dröjsmål med betalning av ett belopp som överstiger fem procent av kreditfordran och dröjsmålet avser två eller flera poster som förfallit vid olika tidpunkter,
3. konsumenten på något annat sätt är i väsentligt dröjsmål med betalning,
4. säkerhet som ställts för krediten har avsevärt försämrats, eller
5. det står klart att konsumenten genom att avvika, skaffa undan egendom eller förfara på något annat sätt undandrar sig att betala sin skuld.

punkt 3 är en ventilparagraf kan man säga, där kan man knyckla in lite vad som helst, men det kan då bli en fråga i domstol huruvida man på "annat sätt" är i väsentligt dröjsmål.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Tack för era svar. Får helt enkelt vänta och se. Ändå mitt minsta problem. Betalningsanmärkningen uppstod av ren slarv och är arg och ledsen eftersom jag hade behövt byta till billigare bostad. Jag brukar kunna fokusera mycket på jobbet för att slippa känna konstant förlamande ångest men nu är även jobbet en del av detta. Hur orkar man?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Tack för era svar. Får helt enkelt vänta och se. Ändå mitt minsta problem. Betalningsanmärkningen uppstod av ren slarv och är arg och ledsen eftersom jag hade behövt byta till billigare bostad. Jag brukar kunna fokusera mycket på jobbet för att slippa känna konstant förlamande ångest men nu är även jobbet en del av detta. Hur orkar man?
Förstår verkligen hur det känns när allt verkar gå emot en. Ekonomin är jobbig med sin ångest och oro. Att gå och fundera(speciellt när man ensam) och måla upp en mörk framtid i sitt huvud. Och sen att jobbet strular och känns tungt gör inte saken bättre. Sedan när man tittar på Facebook och instragram att alla runt om en verkar så lyckliga och att de har hur mycket pengar som helst gör inte saken bättre. Men har börjat förstå att mycket är en fasad hos många. Det kommer och måste bli bättre för oss också...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp