• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uppskov/anstånd löneumätning

Annolsson58

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Jag undrar om det finns möjlighet att få uppskov /anstånd i löneutmätningen i två månader. Ni som har fått beviljat , på vilka grunder har ni fått det? Jag jobbar natt och har ingen möjlighet att åka kollektivt (finns inga tåg /bussar de tiderna) . Bilen som jag har har gått sönder och det lönar sig inte att fixa den. Har fått erbjudande att köpa en bil som kostar 25000 kr och avbetala på 2 månader. Vad tror ni kfm säger om det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 339
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Jag undrar om det finns möjlighet att få uppskov /anstånd i löneutmätningen i två månader. Ni som har fått beviljat , på vilka grunder har ni fått det? Jag jobbar natt och har ingen möjlighet att åka kollektivt (finns inga tåg /bussar de tiderna) . Bilen som jag har har gått sönder och det lönar sig inte att fixa den. Har fått erbjudande att köpa en bil som kostar 25000 kr och avbetala på 2 månader. Vad tror ni kfm säger om det?

Man får skicka in till dom att man vill ha anstånd på löneutmätning och ange orsaken till varför. Har precis själv ansökt pga bilköp, jag behöver bil i jobbet så hen jag pratade med sa att det inte skulle vara några problem. Vet dock inte hur många månader jag får än.
Kfm skickar ut din förfrågan om anstånd till dom du är skyldig pengar så det är dom som avgör i ditt fall skulle jag tro. I mitt fall kunde kfm ta beslut utan att alla fordringsägare godkände för det fanns nån klausul eller vad hon sa då jag måste ha bil för att överhuvudtaget kunna utföra mitt jobb.
Ring och prata med dom. Jag fick bra förklarat hur jag skulle göra, sen ringde handläggaren mig i fredags, 6 nov. Skickade mailet ovanstående den 2 nov och fick svar via mail dagen efter att frågan var ställd till mina sökanden. Så handläggningen är snabb.
 

Annolsson58

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Man får skicka in till dom att man vill ha anstånd på löneutmätning och ange orsaken till varför. Har precis själv ansökt pga bilköp, jag behöver bil i jobbet så hen jag pratade med sa att det inte skulle vara några problem. Vet dock inte hur många månader jag får än.
Kfm skickar ut din förfrågan om anstånd till dom du är skyldig pengar så det är dom som avgör i ditt fall skulle jag tro. I mitt fall kunde kfm ta beslut utan att alla fordringsägare godkände för det fanns nån klausul eller vad hon sa då jag måste ha bil för att överhuvudtaget kunna utföra mitt jobb.
Ring och prata med dom. Jag fick bra förklarat hur jag skulle göra, sen ringde handläggaren mig i fredags, 6 nov. Skickade mailet ovanstående den 2 nov och fick svar via mail dagen efter att frågan var ställd till mina sökanden. Så handläggningen är snabb.
Så du har fått det beviljat direkt av kfm eller fick de fråga dina fordringsägare ändå? Förstår inte riktigt. Vet du vad det är för klausul och vad den innebär? Vad jobbar du med om man får fråga?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 339
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Så du har fått det beviljat direkt av kfm eller fick de fråga dina fordringsägare ändå? Förstår inte riktigt. Vet du vad det är för klausul och vad den innebär? Vad jobbar du med om man får fråga?

Först fick jag mail att dom ställt frågan till mina sökanden, sen när jag pratade med handläggaren i telefon så sa dom att dom skulle besluta om det ändå. Kommer inte ihåg exakt vad det var som gjorde att dom kunde ta beslut utan att sökanden godkände det. Några hade godkänt anstånd och nån hade sagt blankt nej.
Jobbar som lokalvårdare och åker mellan flera olika ställen i tjänsten därför måste jag ha bil.
 

Annolsson58

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Först fick jag mail att dom ställt frågan till mina sökanden, sen när jag pratade med handläggaren i telefon så sa dom att dom skulle besluta om det ändå. Kommer inte ihåg exakt vad det var som gjorde att dom kunde ta beslut utan att sökanden godkände det. Några hade godkänt anstånd och nån hade sagt blankt nej.
Jobbar som lokalvårdare och åker mellan flera olika ställen i tjänsten därför måste jag ha bil.
Så de har beslutat att du får anstånd? Hur länge får du det?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 339
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Begärde de förresten något intyg eller liknande från dig?

Inga intyg behövdes, sen vet dom ju sen tidigare att jag måste ha bil i jobbet.
Dom skulle ta beslut i fredags eller idag, måndag trodde dom så borde få brev under veckan i så fall. Om det gick igenom skulle beslutet gälla from november i alla fall sen får vi se vad många månader det blir.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Min man sökte anstånd för att hans bil gick sönder och han behövde en ny. Han ringde och de sa åt honom att skicka ett Mail med ansökan om anstånd. De ville också ha hans regnr och regnr och pris på bilen han skulle köpa. De ringde tillbaka dagen efter och sa att han fick anstånd i två månader. Tror beslutet kom med posten några dagar senare. Vet inte om de frågade hans borgenärer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp