• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Utbetald semesterlön anmäla till fogden

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Bytte jobb, fick inte ta semester innan jag slutade, så har över 20 semesterdagar som kommer betalas ut. Behöver jag anmäla detta då jag har skuldsanering?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Är i princip en månadslön då? Det skulle jag begärt omprövning över.
 

torx

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 Augusti 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Det där är väl en engångssumma och inte något som är återkommande, behöver man anmäla detta?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 672
Mottagna reaktioner
948
Poäng
787
Bytte jobb, fick inte ta semester innan jag slutade, så har över 20 semesterdagar som kommer betalas ut. Behöver jag anmäla detta då jag har skuldsanering?
Frågan är väl hur stor nettoökning det blir om du slår ut detta över tolv månader.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Skulle tro ca 20-22 tusen netto, hade hoppats att få behålla då min bil behöver lagas igen ! Det är ca 1800kr netto i månaden. Men är inte helt säker då jag inte fått pengarna förrän nästa månad.
Jag tror jag ringer min omprövare.

Lasseman jag har en fråga till, jag begärde omprövning i sept sen ringer han i dec och sa allt var klart och att ingen motsatt sig detta, sen hör jag inget från han. Ringer han igen i januari då jag fick nytt jobb, tänkte lika bra då det känns dumt att begära en ny omp.
Nu har det gått ytterligare 4 veckor och han sa det är inga problem att lägga in ny lön. Men får ingen beslut av honom, behövde han skicka ut igen ? Tänker att han inte behöver kommunicera till de jag har skulder hos i detta fallet, då det enbart är positivt i deras fördel?

hur länge ska jag vänta för vill inte tjata för att inte att han inte ska tycka man är jobbig
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Skulle tro ca 20-22 tusen netto, hade hoppats att få behålla då min bil behöver lagas igen ! Det är ca 1800kr netto i månaden. Men är inte helt säker då jag inte fått pengarna förrän nästa månad.
Jag tror jag ringer min omprövare.

Lasseman jag har en fråga till, jag begärde omprövning i sept sen ringer han i dec och sa allt var klart och att ingen motsatt sig detta, sen hör jag inget från han. Ringer han igen i januari då jag fick nytt jobb, tänkte lika bra då det känns dumt att begära en ny omp.
Nu har det gått ytterligare 4 veckor och han sa det är inga problem att lägga in ny lön. Men får ingen beslut av honom, behövde han skicka ut igen ? Tänker att han inte behöver kommunicera till de jag har skulder hos i detta fallet, då det enbart är positivt i deras fördel?

hur länge ska jag vänta för vill inte tjata för att inte att han inte ska tycka man är jobbig

Det är ju sånt som inte går att svara på.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Det är ju sånt som inte går att svara på.
Ok för inom Försäkringskassan är det noga med att ärenden är aktiva och utredningar inte stannar upp. Samt vi har tider som måste följas så inte ärenden blir för gamla .
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Ok för inom Försäkringskassan är det noga med att ärenden är aktiva och utredningar inte stannar upp. Samt vi har tider som måste följas så inte ärenden blir för gamla .
Låter toppen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Har försäkringskassan tidsregler för hur ofta man kan ringa utan att handläggare inte tycker att man är jobbig?

Det var mest mot det du skrev sist jag svarade..
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Har försäkringskassan tidsregler för hur ofta man kan ringa utan att handläggare inte tycker att man är jobbig?

Det var mest mot det du skrev sist jag svarade..
Nej men jag vet hur jobbigt det är när kunder ringer hela tiden, ifall det är saker man väntar in i ärendet. Sen blir man extremt kontrollerad på kassan i form att ärendet rör sig framåt.
Men han kanske väntar in någon ny riktlinje eller något annat , det blir bra till slut tänker jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp