Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Utmäter KFM mer ifall skulden är större? Samt hur blir utmätning

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 146
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
39
Poäng
146
Jag tjänar 29k netto.
På mitt heltidsjobb och 7k netto på mitt extrajobb

Om jag har en skuld som ligger hos kronofogden på tex 50 000kr

hur mycket av lönen utmäter kronofogden jämfört med om jag skulle ha en skuld hos kfm på tex 300 000kr?

är det procentuellt samma belopp eller är utmätningen mindre/större beroende på hur stor skulden är?

fråga 2.

hur utmäter kfm på lönen när jag har 2 jobb?
Lika mycket procentuellt från båda jobbet eller tar dem allting tex från mitt extrajobb och sen en liten del från mitt heltidsjobb?

Fråga 3.
Vet kfm att jag har 2 jobb? Eller antar dem att jag bara har ett jobb? Blir det svårare för kfm att utmäta lönen ifall jag ändrar vilket bankkonto pengarna ska till?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Meddelanden
1 779
Mottagna reaktioner
676
Poäng
667
Spelar ingen roll om det är 50.000 eller 300.000 dem tar lika mkt.

Fråga 3. Kollar väl skatteverket och ser varifrån du får pengar.
Nej det är ditt lönekontor som skickar pengarna så ändra du vart din lön ska kolla in så spelar det ingen roll för dem dras innan du får dem.

Och ska du söka skuldsanering sen så hjälper det om du är så hjälpsam som möjligt mot kronofogden

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 044
Mottagna reaktioner
1 314
Poäng
997
Jag tjänar 29k netto.
På mitt heltidsjobb och 7k netto på mitt extrajobb

Om jag har en skuld som ligger hos kronofogden på tex 50 000kr

hur mycket av lönen utmäter kronofogden jämfört med om jag skulle ha en skuld hos kfm på tex 300 000kr?

är det procentuellt samma belopp eller är utmätningen mindre/större beroende på hur stor skulden är?

fråga 2.

hur utmäter kfm på lönen när jag har 2 jobb?
Lika mycket procentuellt från båda jobbet eller tar dem allting tex från mitt extrajobb och sen en liten del från mitt heltidsjobb?

Fråga 3.
Vet kfm att jag har 2 jobb? Eller antar dem att jag bara har ett jobb? Blir det svårare för kfm att utmäta lönen ifall jag ändrar vilket bankkonto pengarna ska till?
1. Skuldsaldot spelar ingen roll.
2. Oftast beslutas ett "vanligt" beslut om löneutmätning i huvudinkomsten och ett "maxbeslut" i sidoinkomsten.
3. Ja, inkomst syns via Skatteverket, vart pengarna utbetalas är egalt.

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
39
Poäng
146
1. Skuldsaldot spelar ingen roll.
2. Oftast beslutas ett "vanligt" beslut om löneutmätning i huvudinkomsten och ett "maxbeslut" i sidoinkomsten.
3. Ja, inkomst syns via Skatteverket, vart pengarna utbetalas är egalt.
Menar du med ”maxbeslut” att kfm tar hela sidoinkomstlönen.

okej min tanke var att jag skulle släppa lite i taget till kfm men eftersom att utmätningen är densamma så spelar det ingen roll.

men hur vet krm hur mkt hyra jag betalar, tänker så de tar rätt mängd av min lön. Samt att jag lägger ju 3-4K varje månad på drivmedel till jobbet

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 044
Mottagna reaktioner
1 314
Poäng
997
Menar du med ”maxbeslut” att kfm tar hela sidoinkomstlönen.

okej min tanke var att jag skulle släppa lite i taget till kfm men eftersom att utmätningen är densamma så spelar det ingen roll.

men hur vet krm hur mkt hyra jag betalar, tänker så de tar rätt mängd av min lön. Samt att jag lägger ju 3-4K varje månad på drivmedel till jobbet
Inför beslut om löneutmätning får du möjlighet att inkomma med information om dina inkomster och utgifter.

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
39
Poäng
146
Hyran sätts efter en schablon, övriga kostnader bör inte räknas med alls då det är kostnader som måste yrkas på för att de ska tas hänsyn till.
Borde man inte ta med tex transport till jobbet? Jag har nämligen ett jobb där de inte går att åka kollektivt tex

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp