Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Utmätning-nytt jobb

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Tuff resa, 15 november 2018.

1. Tuff resa

Tuff resa Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Trofépoäng:
    46
    Hej
    Ny här.
    Lång text- men jag tänker så mkt att jag nästan blir sjuk.

Haft problem med ekonomi periodvis oavsett hur mkt jag tjänat genom åren. Konkurser, 2 kraschade äktenskap, juridiska tvister pga företag, arbetsskada pga kränkande särbehandling 12 år mm. Svårt att stanna när elakheter viner genom luften på nya bra jobb. Flyr, straffas av a-kassa, söker nya jobb och får en del. 7 jobb har jag flytt sen arbetsskadan blev godkänd 2010.
    Terapi tot i 10 år:( och massor med självutvecklande utbildningar med cert el diplom och jag är idag medveten om problemet men lyckas inte jämt.
    Mått psykist dåligt:( periodvis pga allt, sjukskriven 4 år på 18 år, gick upp och ner i vikt 2 ggr/år 20-25 kg:confused: pga allt elände de sista 10 åren- lånade till GBP och opererade mig privat då Landstinget inte tyckte jag var för fet. Herregud, jag kunde inte ens gå, förfärlig värk, sjukskriven- ännu sämre ekonomi. Sol o vårad för 8 år sen på 1,2 milj Livränta och AFA som en person lurade av mig. Jag kämpar massor med med resterna av den personens grova bedrägeri mot mig. Åklagare la ner och jag överklagade. Hänvisades till civilrättslig process - orkade inte. KF jagar den personen för mig och andra, den personen som idag är tung missbrukareoch själv sökt skuldsanering vilket inbebär att jag inte får ngt för han har ingen inkomst.
    Jag har i 2 år nu yagit lån för att lösa lån. Ja, ni vet:oops:.

Idag är jag helt fri smärtan:), rör mig ute igen även om det är begränsat pga att jag inte pallar med att bli bedömd (bor i mindre ort där alla känner alla), min hälsa är återigen superbramen jag lyckades inte vända den negativa ekonomiska spiralen då jag flytt fast jobb m bra lön igen.
    I juni gick jag mellan två jobb och så även i augusti och oktober- det var vikariat mmånadslön och timlön. Jag gav upp och tog alla lån jag kunde. Sms-, snabb- och årslån- jaallt mindre. Fick panik, lände att det snart tar slut med nödlösningar, släcka bränder, simma med näsan knapot ovan vattenytan mm. Kaos.

Läste här :)och på andra sidor och insåg att jag måste ge upp. Det går inte längre. Jag gavupp! Sov bra första natten efter jag skickade in digitalt- beslutet var tagit och verkställt- av mig.

Har nu i samma veva fått nytt jobb:) där de tagit UC vilket jag visste, lyckades gå igenommed 1 vecka till godo gällande betalningsanmärkning.
    Jag kommer att få tot 24 st innan allt trillat till KF. Jag har provanställning 6 mån och ärlivrädd att utmätning sker innan jag får tillsvidare anställning vilket jag har godachanser till om jag inte "flyr" igen. Men det SKA jag inte. Detta är min sista chans. Går i pension om 11 år. Kommer inte att få ett bra jobb till.
    Jag är högutbildad, presterar över snitt, menorkade helt enkelt inte mer.
    Dricker inte, röker inte, spelar i dag om hopp om vinst för ca 150 kr/mån, förra året ca 15' i hopp om vinst o bli skuldfri, shoppat desto mer men slutat sen 3 månader, orkar inte ens detta längre. Oron tär på mig nåt enormt.
    Är en person som ingen vet något om, min intergritet är 100:cool:. Hjälper ofta andra för att slippa se mitt eget elände.
    Skickat egen remiss gällande Bipolär 2 då jag undrar vad det är för fel på mig- visst det kanvara livets alla upp och nedgångar med extremt mkt elände. Men tänk om jag faktiskt har något....
    Nåväl,
    idag fick jag utslag på de två första KF ärenden samt 2 nya betalningsföreläggande. Ångesten och oron över "risken" med mitt nya jobb somjag börjar om 4 veckor äter på mig:oops:.

Mitt lilla hus, med övervärde ca 20' efter avgift vid försäljning , en bil 2010, värd ca 50' som jag behöver för att ta mig 10 mil/dag till jobb...
    :confused:Vad tror ni? Får jag behålla mitt lilla hus och min bil?:confused:
    Jag är grymt orolig. Skuld 1,5 milj varav 200' i huslån.
    Tacksam om ngn orkar läsa och skriva.
    Mvh
    Moio_O

Dela sidan