Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Vägen till skuldsanering?

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Idapida, 16 juni 2018.

1. Idapida

Idapida Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    27
    Hejsan! Jag har letat svar på denna fråga men hittar inte.
    Hur är vägen till skuldsanering?
    Ska man släppa allt till kronofogden innan man ansöker eller ska man få avbetalningsplaner från inkasso först som man ska försöka följa tills det inte går längre?
    Fick råd av min bank att ansöka om skuldsanering men jag vet inte hur man gör så jag har lite smått panik nu! Min skuldrådgivare har semester till augusti och jag kan verkligen inte hålla skulderna flytande till dess då jag ligger back varje månad.
    Hoppas någon har svar här!

2. Mirakel

Mirakel V.I.P

Mottagna gillanden:
    160
    Trofépoäng:
    316
    Först måste du ha gjort allt .. ringt alla, försökt med alla överenskommelser .. annars .. på KFM hemsida finns info o blankett att skicka in .. alltså om du är där.. jag är där nu & har gett upp .. 1,3 mille .. orkar inte jobba dgnet runt o trolla .. det bara växer av alla kassa lösningar

3. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    586
    Trofépoäng:
    537
    Man behöver inte ha släppt till KF för att få skuldsanering, inte heller fått avbetalningsplaner hos inkasso.
    Koll länken nedan så hittar du mycket matnyttigt.
    https://www.kronofogden.se/vanligskuldsanering.html

Mirakel gillar detta.
  4. Idapida

Idapida Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    27
    Alltså jag är skit rädd för att inte kunna betala mina lån! Men jag vet ju att jag inte kan betala utan att ta nya lån! Hur gör jag? Tänk om jag inte får skuldsanering. Vad gör jag då? Måste släppa allt nu men jag är så rädd!

5. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    586
    Trofépoäng:
    537
    Om du inte får skuldsanering så är det utmätning på lön som är det som sker, dvs att KF drar en viss summa varje månad tills dina skulder är betalda.
    Från det att man slutar betala på sina lån tar det nånting mellan tre-nio månader innan lönen börjar dras.

6. magdaa

magdaa Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Trofépoäng:
    286
    Nej man behöver inte ringa alla långivare o försöka med massa överenskommelser. Det insåg jag va lönlöst! Baara energikrävande! Och jag har skuldsanering idag.

Terry_, Hope777, Kimsan72 och 2 andra gillar detta.
  7. Mirakel

Mirakel V.I.P

Mottagna gillanden:
    160
    Trofépoäng:
    316
    Kan du inte så kan du inte .. ledsamt ich tungt & det kan ta lång tid innan det blir löneutmätning .. Inkassobolagen sitter på skulder rätt länge. En son till mig har några inkasso som han haft i ett par år utan stt det händer något
    Släpp inte allt.
    Jag kan inte heller betala fullt ut men jag har inte släppt allt, en del betalar jag för att bromsa farten till KF o löneutmätning.

8. Mats108

Mats108 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Trofépoäng:
    227
    Var också så himla rädd för att inte kunna betala.

Att först ha inkasso ringade och massvis med brev och sedan KFM med att dra pengar från min lön, fick ju bara inte hända till vilket pris som helst.

Men när jag kom till insikt hur fel de var och att jag behöver hjälp för att fixa detta så ångrar jag att jag inte stoppa tidigare

Löneutmätning var de bästa som hänt på länge.

Nu har jag full koll på hur mycket KFM drar från min lön och vad jag har kvar varje månad och får rätta mig efter det, känns så skönt även fast det är tufft men jag slipper sitta kvällar/nätter med att hitta lån till lån och hålla och trixa med vilket lån som skall betalas först för att sedan fortsätta i listan....

Jag ansökte sedan skuldsanering och fick avslag. Men bli inte skrämd för det. Utan anser du dig att du tror att du kan få de beviljat så sök. Får du avslag se varför du fick avslag och ansök igen.

Du får aldrig ge upp.

Terry_, Mirakel, rollercoaster och 4 andra gillar detta.
  9. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    416
    Trofépoäng:
    506
    Mats108 jag känner som du. Varför har jag inte satt stopp tidigare ?
    Just nu har jag ett inre lugn och jag bara längtar efter löneutmätning och att bara ha ” fasta” avgifter. Aldrig mer lån för mig, jag är så färdig med det och vill bara göra rätt för mig även om det är en lång väg att gå.

Mirakel, rollercoaster, Hope777 och 3 andra gillar detta.
  10. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    135
    Trofépoäng:
    327
    Om man får löneutmätning en dag, hur visar det sej på UCn och hur kan man avbryta den om man tex skulle vinna på lotto el ärva några millar. Och hur länge tar det för alla spår fr en löneutmätning att försvinna?

Dela sidan