• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Väntar beslut OMP skuldsanering fick nu nytt jobb.

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Hej fick precis nytt jobb med väsentlig löneökning, så ska ansöka om omp. Detta visste jag inte när jag sökte omp i slutet av sommaren "september 2022" Så nu fick ja besked om att inga borgenärer har sagt något om min omp. Har sökt på grund av försämrade förhållande, mer hushållskostnader bland annat. Så vet inte om det blir någon skillnad än då jag inte fått beslutet. Beslutet ska komma denna nästa vecka sa handläggaren.

Vad gör jag nu, ringer handläggaren om att jag fått nytt jobb ? eller ansöker om OMP igen. Känns dumt oavsett.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 667
Mottagna reaktioner
946
Poäng
787
Hur stor är din löneökning, netto?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 667
Mottagna reaktioner
946
Poäng
787
Tror ca 8000-9000 kronor. Så den är väsenligt skulle jag säga. Jag känner mig skitdum att ansöka omprövning igen men så är det. Jobbet är också ett fast jobb direkt så ingen provanställning.
Ja då behöver du ompröva helt klart. Du behöver inte känna dej dum för det. Du gör ju helt rätt :)
Grattis till jobbet o den fina löneökningen!
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Ja då behöver du ompröva helt klart. Du behöver inte känna dej dum för det. Du gör ju helt rätt :)
Grattis till jobbet o den fina löneökningen!
Tack , ja det känns oerhört kul Inte lönen bara som kommer va tacksam när sanering är färdig men ett mer stimulerande jobb. Men ska jag ringa och försöka stoppa utskicket trots det gått 5 veckor och borgenärer inte inkom med något protesterande eller ska jag vänta in det färdiga beslutet som väntas inkomma idag eller i veckan?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 667
Mottagna reaktioner
946
Poäng
787
Vänta in beslutet om det ändå är så nära och så skickar du in en ny omprövning direkt. Du visste ju inte i sept att du skulle få ett nytt jobb nu med bättre lön.
Så tänker jag och skulle jag gjort.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Vänta in beslutet om det ändå är så nära och så skickar du in en ny omprövning direkt. Du visste ju inte i sept att du skulle få ett nytt jobb nu med bättre lön.
Så tänker jag och skulle jag gjort.


Tack, för känns som de ställer till mer än de hjälper nu. Så ska jag göra så blir de rätt till slut oavsett. Börjar ju inte jobbet förrän slutet av februari oavsett.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp