Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Värt att söka och vart?

Har en del sms-lån och krediter. Funderar på att söka ett större lån för att slå ihop.
Skulle behöva ca 100 000
2014
Inkomst 329
Underskott 73
2013
Inkomst 384
Underskott 61

Min inkomst har sjunkit pga studier men arbetar nu helt igen och kan skicka in intyg på det. Mina skulder har stigit.
Allt ska användas till lösa lån.
Enligt senaste UC risk 8,8%
8ff varav en försvinner 4/8.

Vad tror ni?
Och en fråga till, är det större chans om man ringer direkt till någon typ Bank Norwegian eller bättre via förmedlare?

Jag skulle nog vänta till du har under 5 ff och då vända mig till en förmedlare som Lendo eller Axo

Det kommer ligga dig i fatet att din inkomst minskat med cirka 50000 och samtidigt dina utgifter för kapitalkostnader gått upp med 12.... (det pga att de flesta enbart gör maskinella prövningar, jag vet bara om ikano bland de som går via lendo tex som överhuvudtaget gör manuella tillägg. Jag är dock inte fullärd på den fronten så någon annan vet säkert bättre)

Kör direkt via Bank Norwegian. Du kommer garanterat bli erbjuden minst 125tkr av dem. Är 100% säkert (om du har de förutsättningarna som du nämner). Du behöver inte ens oroa dig.

Men vänta om du kan till 4/8 då en försvinner, då kanske du blir erbjuden ännu mer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp