• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vågar jag söka hos Goodcash? Hjälp!

Virre

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Jag behöver låna 50 000 kr (för att lösa en del skitlån). Jag har varit i kontakt med Goodcash där jag förklarade mina förutsättningar och hörde om jag hade nån chans att få lån.

Kreditbetyg: 18,8%
Årsinkomst: 304 000 (160 000 deklarerad)
Betalningsanmärkningar: 0

De sa att jag troligtvis hade en bra chans att få ett lån beviljat och att jag kunde komplettera med 3 senaste lönespecar för att stärka min inkomst.

Jag är dock så rädd att det ska bli avslag pga två skäl...

1. Höga blankolån (långt över min årsinkomst)
2. Sjukskrivning på 4 v i sommar så en av de tre senaste specarna (den mittersta) visar en löneutbetalning på endast 8000 kr (fick resten av FK). Är inte sjuk eller sjukskriven längre.

Är det någon som har nått att säga om detta? Vågar jag söka eller tror ni det kommer bli avslag pga någon av dessa två anledningar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Virre

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Det gick okej. Sökte på 50 000 men blev beviljad 35 000 efter manuell prövning. Fick skicka in 3 senaste lönespecifikationerna. De sa inget om någon sjukskrivning som jag var orolig för. Behövde heller inte vara orolig för skuldgraden då detta inte är något som deras kreditupplysning visar. De tar en mindre variant av UC3 där inga av ens skulder syns i upplysningen. Dock får man uppge i ansökan hur mycket man betalar varje månad på andra lån, men det är alltså inget som de sedan ser om det kan stämma.
 
M

Mikk

Gäst
Poäng: 0
Jag sökte igår, 50.000kr, fick avslag. 15.1% uc och de tog en vanlig uc på mig, som syns :-(. Jag ville vänta till maj nästa år då försvinner mina förfrågningar, nu fick jag en ny för att jag ville testa, helt onödigt...
 

Virre

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Jag sökte igår, 50.000kr, fick avslag. 15.1% uc och de tog en vanlig uc på mig, som syns :-(. Jag ville vänta till maj nästa år då försvinner mina förfrågningar, nu fick jag en ny för att jag ville testa, helt onödigt...

Jo men min upplysning syns också, alltså för andra banker. Men i själva upplysningen så syns inte mina skulder för Goodcash.
Jag fick också avslag direkt, så jag trodde att det va kört. Mejlade dock och bifogade mina lönespecifikationer och då fick jag beviljat efter några dagar. Så prova att mejla dem och hör vad avslaget beror på och om du kan styrka med något som kan få det beviljat. Tror jag hade 6 eller 7 förfrågningar när jag sökte, och som sagt 18,8% i betyg.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 388
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Jag sökte igår, 50.000kr, fick avslag. 15.1% uc och de tog en vanlig uc på mig, som syns :-(. Jag ville vänta till maj nästa år då försvinner mina förfrågningar, nu fick jag en ny för att jag ville testa, helt onödigt...
Du får inte ha mer ön 29 förfrågningar och 9 st de senaste 2 månaderna
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp