• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vågar jag signera lånet från Avida?

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Hej,
Sökte via Sambla ett samlingslån. Blev erbjuden 200.000kr från Lendify och 30.000kr från Avida. Jippi tänkte jag, Lendify here i come. Efter diverse kompletteringar avslog Lendify min ansökan eftersom jag hade en inkassoskuld. Helvete.
I panik ringde jag Nordea som jag inte är kund i och dem sa att dem skulle hjälpa mig. Jag har varit på Nordea och öppnat konto mm för att kunna få lånet utbetalt. Nu mailade kvinnan mig på Nordea och sa att mitt ärende var lite komplicerat och att en chef måste godkänna lånet men då alla är på semester måste papperna skickas runt och det är antagligen inte klart innan nästa vecka. Fan, det var ju lite brådis...
Nordea kunde dock inte erbjuda mig hela beloppet varför jag även tänker ta erbjudandet från Avida. Jag vet dock inte om jag vågar signera Avida lånet innan jag fått lånet från Nordea, i fall det ställer till det...?

vad tror ni? Ska jag vänta till nästa vecka?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Dem tog instanser och såg på mitt kontoutdrag att jag betalade till Axactor. Man får inte ha en skuld hos inkasso. Jag släppte Ferrarin dit, det bästa jag gjort men nu blev det ett bakslag...
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Nordea kan inte se att du har lånat pengar av Avida förrän i mitten av augusti, om de skulle göra en UC på dig då, vilket inte låter troligt, så de får nog aldrig reda på det. I alla fall inte så länge du inte ber Avida att sätta in pengarna på ditt konto i Nordea...
 

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Tänkte ta Avida pengarna till Swedbank där jag har mitt ”vanliga” konto. Tack, då kanske jag vågar signera lånet på måndag... Blev nojig att dem skulle se någonstans att jag tagit ett annat lån oxå och då neka mig, vill inte äventyra Nordealånet.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 286
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
Hur mycket fick du låna hos Nordea? Vad har du för förutsättningar?
 

Drowning

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 Juli 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Du överskattar förmodligen hur mycket bankerna ser. Övertygad om att det inte kommer bli några problem alls. Kör hårt
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
528
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Hej,
Sökte via Sambla ett samlingslån. Blev erbjuden 200.000kr från Lendify och 30.000kr från Avida. Jippi tänkte jag, Lendify here i come. Efter diverse kompletteringar avslog Lendify min ansökan eftersom jag hade en inkassoskuld. Helvete.
I panik ringde jag Nordea som jag inte är kund i och dem sa att dem skulle hjälpa mig. Jag har varit på Nordea och öppnat konto mm för att kunna få lånet utbetalt. Nu mailade kvinnan mig på Nordea och sa att mitt ärende var lite komplicerat och att en chef måste godkänna lånet men då alla är på semester måste papperna skickas runt och det är antagligen inte klart innan nästa vecka. Fan, det var ju lite brådis...
Nordea kunde dock inte erbjuda mig hela beloppet varför jag även tänker ta erbjudandet från Avida. Jag vet dock inte om jag vågar signera Avida lånet innan jag fått lånet från Nordea, i fall det ställer till det...?

vad tror ni? Ska jag vänta till nästa vecka?


Jag har lån hos Avida Det är lite högre ränta men dem är ok .
Nordea tycker att dem inte kommer hjälpa om du hade inkassoskulld.
 

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Jag har lån hos Avida Det är lite högre ränta men dem är ok .
Nordea tycker att dem inte kommer hjälpa om du hade inkassoskulld.

Nä Nordea har inte sagt något om inkassoskulden, den vet dem ingenting om. Det var Lendify som inte tar kunder med inkassoskuld.
 

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Hur mycket fick du låna hos Nordea? Vad har du för förutsättningar?

Jag vet inte ännu, jag sökte 150.000 när jag pratade med dem i telefonen efter avslagen ansökan, när jag kollade min ansökan på nätet Stig det 150.000 men i går Stig det 100.000 så det kanske är vad dem tänkt erbjuda mig. Lånet är inte upplagt så jag vet inte heller ränta.

Förra året hade jag endast 169’ i inkomst då jag studerade. Nu fast arbete 28.500 i månaden.
2 ff
56’ i underskott
Bolån ca 1.200’
Blanchett ca 170’
Inga anmärkningar
Ut-ingen aning
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp