Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vågar man söka?

Nej, att säga tack och adjö till denna typ av lån är aldrig fel. Har du spärrat dig hos dem också?

I natt sjönk min riskprognos från 6,6 till 5,8.
Det är väl lite positivt ? Förhoppningsvis sjunker det lite till när uc uppdateras i veckan .
Så skall nog testa att ansöka i veckan.

I natt sjönk min riskprognos från 6,6 till 5,8.
Det är väl lite positivt ? Förhoppningsvis sjunker det lite till när uc uppdateras i veckan .
Så skall nog testa att ansöka i veckan.

Uppdateringen borde ske natten mot fredag, nu skulle du köra norskarna om jag inte minns galet.. vad jag sett av lendo så är det i alla fall hos dem en fördel att göra ansökan på vardagar. Vissa ger svar på kreditförfrågan maskinellt, medan andra verkar ha handläggare som kikar också, och det är inte så hemskt många som har handläggare inne på helgerna..

Uppdateringen borde ske natten mot fredag, nu skulle du köra norskarna om jag inte minns galet.. vad jag sett av lendo så är det i alla fall hos dem en fördel att göra ansökan på vardagar. Vissa ger svar på kreditförfrågan maskinellt, medan andra verkar ha handläggare som kikar också, och det är inte så hemskt många som har handläggare inne på helgerna..

Lite osammanhängande blev det ser jag.. Det jag ville ha sagt är att det kan vara klokare att göra sin ansökan på kontorstid, i alla fall hos lendo, om det var där du skulle köra

Håller tummarna för dig Näcken75. Ligger själv på 6% just nu. 6 ff.
Det kliar i fingrarna att söka redan nu. Runt dec MÅSTE jag få baka ihop det, annars blir min vardag betydligt jobbigare. Just nu försöker jag ha is i magen. Skulle jag vänta med att söka till dec så skulle 5 ff ha försvunnit och bara vara en kvar. Skulderna mkt lägre. Har precis skaffat minuc. Så jag ska ge det några månader. I aug försvinner en ff. Skulderna har också sjunkit 50k sedan förra månaden. 9 krediter på 6 långivare har blivit 7 krediter på 4 långivare. Jag hoppas det ger bra utdelning.

Håller tummarna för dig Näcken75. Ligger själv på 6% just nu. 6 ff.
Det kliar i fingrarna att söka redan nu. Runt dec MÅSTE jag få baka ihop det, annars blir min vardag betydligt jobbigare. Just nu försöker jag ha is i magen. Skulle jag vänta med att söka till dec så skulle 5 ff ha försvunnit och bara vara en kvar. Skulderna mkt lägre. Har precis skaffat minuc. Så jag ska ge det några månader. I aug försvinner en ff. Skulderna har också sjunkit 50k sedan förra månaden. 9 krediter på 6 långivare har blivit 7 krediter på 4 långivare. Jag hoppas det ger bra utdelning.

Jag hade 6,9% (6 ff) när jag beviljades samlingslån hos Bank Norwegian till ~15% ränta. När alla mina lån blev ett (eller två rättare sagt, behöll ett med bra ränta) sjönk kreditbetyget till 2,3% och jag beviljades nytt samlingslån hos SEB till 4,8% i april. Sedan dess har jag t.o.m. kunnat spara undan omkring 10 000 kr i indexfonder hos Avanza. Ett helt nytt liv.

Jo, jag såg dina förutsättningar turnaround. De är det som gör att det kliar i fingrarna att söka redan nu. Längtar tills man får allt ihopbakat och kan andas lättare igen. Men jag försöker vänta lite till. För att ha ännu bättre förutsättningar. Det som gör mig rädd är att man aldrig verkar veta med UC. 50000 mindre, färre ff och färre krediter borde innebära mkt bättre score. Men så som deras modell fungerar kanske jag får en score på 20 istället

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp