1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Vad är bäst?

Diskussion i 'Bolån' startad av Angelägen, 23 juli 2018.

Tags: Add Tags
  1. Angelägen

Angelägen Gäst

Hej! Behöver lite goda råd. I september har den sista ff försvunnit och jag lär vara nere på ca 1 i risknivå( har i nuläget 2,6 och 2 ff). Jag har totalt ca 600 000:- i lån( blanco och krediter), men jag har en bostadsrätt som inte är belånad.( en lång historia...) Den kommer nog att värderas till ca 400 000:- skulle jag tro. Jag har förstått av ev SBAB kan vara bästa att söka hos? Ska jag först söka ett separat bostadslån och sedan försöka få ett samlingslån på resterande via ex Advisa? Har ni andra goda råd så mottas de tacksamt.

2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 345
    Trofépoäng:
    1 027
    Så skulle jag göra

3. Angelägen

Angelägen Gäst

....va?

4. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 891
    Trofépoäng:
    967

Så skulle Lasseman göra - & jag med.

5. Angelägen

Angelägen Gäst

....ha, ha...nu är jag me! Tack för svar!

6. Föredetta_Spelmissbrukare

Föredetta_Spelmissbrukare Ny medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    1
    Hej på er, har en fråga jag har varit spelmissbrukare men har nu varit helt spelfri i snart 2 år. Jag och tjejen planerar att köpa bostad, borde jag nämna detta? Eller ska dem få upptäcka detta själva, jag har fortfarande en del lån kvar från den tiden, men mitt lönekonto ser bra ut sen jag slutade spela. Genomgått behandling och har även det på papper och går även regelbundet på självhjälpsmöten?

Dela sidan