• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad är det smartaste?

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
I'm back

Situationen kring ekonomin har verkligen inte löst sig men jag har "lyckats" stoppa huvudet i sanden och gömt mig. Jag gjorde upp massor av avbetalningsplaner med inkasdobolagen. Enskilt sett var de rätt schysst men jag kan inte hålla dom i det stora loppet. Blir för mycket pengar ut varje månad för att det ska gå ihop. Nu har många av mina skulder åter gått till kfm.gissar på att det är ca 15 ärenden. En del är bara på 3000 kr och en del är på 50000 kr. Den totala skulden landarnpå ca 170000. Här fler lån som inte gått till inkasso eller kfm. Vad är det smartaste? Släppa allt till utmätning eller ringa igen och be om andra planer? Vill bara komma ur den här skiten. Har fobi mot brevlådan och vågar inte öppna posten.

Det här grundar sig i ett spelberoende. Här hyffsad lön 34000 kr i månaden. Inte tagit några nya lån på drygt ett år och inte spelat i sedan 6 månader.

Vad ska jag göra?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Jag släppte allt mitt till löneutmätning, jobbar extra och betar av. Otroligt skönt att se skulden minska. Tror min totala skuld låg runt 250.000. Siktar på att va skuldfri nästa sommar. Har löneutmätning med 11100 varje månad.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
I'm back

Situationen kring ekonomin har verkligen inte löst sig men jag har "lyckats" stoppa huvudet i sanden och gömt mig. Jag gjorde upp massor av avbetalningsplaner med inkasdobolagen. Enskilt sett var de rätt schysst men jag kan inte hålla dom i det stora loppet. Blir för mycket pengar ut varje månad för att det ska gå ihop. Nu har många av mina skulder åter gått till kfm.gissar på att det är ca 15 ärenden. En del är bara på 3000 kr och en del är på 50000 kr. Den totala skulden landarnpå ca 170000. Här fler lån som inte gått till inkasso eller kfm. Vad är det smartaste? Släppa allt till utmätning eller ringa igen och be om andra planer? Vill bara komma ur den här skiten. Har fobi mot brevlådan och vågar inte öppna posten.

Det här grundar sig i ett spelberoende. Här hyffsad lön 34000 kr i månaden. Inte tagit några nya lån på drygt ett år och helt spelet i sedan 6 månader.

Vad ska jag göra?
Jag tror det bästa för dig/er är att du släpper allt till KFM, tror inte det hjälper att omförhandla dina avbetalningsplaner igen och hoppas att det ska göra någon skillnad när som du säger att enskilt klarar du det men alla planer sammanlagt blir för mycket för dig månad efter månad. De som släppt till KFM som jag läst om här tycker att det är det bästa det gjort. Det måste ju också vara det bästa för att slippa all ångest och oro som jag antar äter upp dig som det gjorde för mig. För mig gick det aldrig till KFM utan jag fick hjälp av Svea Skuldfinansiering vilket jag antar du inte fick. Du vet ju också att inte låna löser dina problem då du inte fått något samlingslån. vad det innebär med löneutmätning och övrigt som en utmätning innebär måste ju ändå vara bättre än att vara i inkassobolagens klor. Om du kan få skuldsanering med spelproblematik vet jag inte men någon annan här kanske kan svara på det. Lycka till hur du än gör.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Släpp rubbet och ha löneutmätning/utmätning ett par år
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp