• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad är det som tar tid?

Bissebus89

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
1 Maj 2020
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
En borgenär begärde en omprövning av skuldsanering jag har, jag lämnade in ett yttrande som kf i sin tur skickade till inkasso bolaget igen. Handläggaren sa att det skulle ta ca 1 månad innan det är färdigt. På måndag har det gått 1 månad sen vi talades vid.

Vad är det för något de går igenom och kollar upp?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 778
Mottagna reaktioner
2 632
Poäng
1 857
En borgenär begärde en omprövning av skuldsanering jag har, jag lämnade in ett yttrande som kf i sin tur skickade till inkasso bolaget igen. Handläggaren sa att det skulle ta ca 1 månad innan det är färdigt. På måndag har det gått 1 månad sen vi talades vid.

Vad är det för något de går igenom och kollar upp?
Får man fråga varför dom begärde omprövning? Mer inkomst ? I såna fall hur mycket mer ?
 

Bissebus89

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
1 Maj 2020
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Får man fråga varför dom begärde omprövning? Mer inkomst ? I såna fall hur mycket mer ?
Har gjort ett inlägg om det tidigare. Läs det här.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Det kan vara så enkelt att man antingen väntar på något svar eller har fler än ditt ärende att hantera
 

Bissebus89

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
1 Maj 2020
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Det kan vara så enkelt att man antingen väntar på något svar eller har fler än ditt ärende att hantera
Ringde i Fredags och pratade med någon handläggare. Frågade om det tagits något beslut. Han sa att inkassobolaget svarat på mitt yttrande i Torsdags som jag lämnat in att de i första hand ser att min skuldsanering upphävs och i andrahand förlängs.
Vad tittar de på mer? Någon som vet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Ringde i Fredags och pratade med någon handläggare. Frågade om det tagits något beslut. Han sa att inkassobolaget svarat på mitt yttrande i Torsdags som jag lämnat in att de i första hand ser att min skuldsanering upphävs och i andrahand förlängs.
Vad tittar de på mer? Någon som vet?
Det tråkiga svaret är "en sammavägd bedömning"
Eller som det kallas här, godtyckligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp